کد خبر: 320007
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۹ ۱۳:۳۲:۵۶
| |

بازگشایی درمانگاه‌های هلال‌احمر در مدینه برای ارائه خدمات به زائران ایرانی

رئیس ستاد مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر ایران در مدینه منوره، از بازگشایی درمانگاه های این مرکز پزشکی در این شهر مقدس برای ارائه خدمات به زائران ایرانی حج تمتع 98 خبر داد.

بازگشایی درمانگاه‌های هلال‌احمر در مدینه برای ارائه خدمات به زائران ایرانی
کد خبر: 320007
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۹ ۱۳:۳۲:۵۶

اعتمادآنلاین| ‌ حجت الله روستا افزود: در حال حاضر چهار درمانگاه در مجموعه هتل های محل استقرار زائران ایرانی در مدینه منوره با حضور پزشکان عمومی و متخصص و بخش داروخانه به صورت شبانه روزی آماده ارائه خدمات درمانی به زائران ایرانی سرزمین وحی هستند.


وی به زائران ایرانی سرزمین وحی توصیه کرد تا حتی الامکان در تجمعات انبوه به منظور جلوگیری از شیوع بیماری های تنفسی از ماسک استفاده کنند.


رئیس ستاد مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در مدینه منوره افزود: زائران به صورت مستقیم در برابر نور آفتاب قرار نگیرند، از مایعات به صورت مستمر و متناوب و از لباس های نخی استفاده کنند و همچنین زمان زیارت خود را به ساعات پایانی روز موکول کنند.

ورود دومین گروه پزشکی حج به مکه مکرمه

رئیس ستاد مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در مدینه منوره از ورود دومین گروه نیروهای عملیاتی این مرکز پزشکی به مکه مکرمه خبر داد و گفت: این گروه عملیاتی پیش از اعزام نخستین گروه از زوار حج تمتع 98 به مکه مکرمه، برای راه‌اندازی و آماده‌سازی مراکز درمانی به مکه مکرمه اعزام شدند.

وی افزود: پزشکان باید هرچه زودتر ضمن راه‌اندازی خدمات بتوانند به عنوان تیم درمانی در کنار حجاج بیت الله الحرام حضور داشته باشند که این گروه برای تسریع در امر کمک به تجهیز و راه اندازی بیمارستان و درمانگاه ها راهی مکه مکرمه شدند.

امسال 86 هزار و 500 نفر از زائران حج تمتع به سرزمین وحی اعزام خواهند شد به جز 2 بیمارستان مکه و مدینه، 4 مجتمع درمانگاهی در مدینه و 5 مجتمع درمانگاهی در مکه پیش بینی شده و 130 مطب هم در محل اسکان زائران آماده ارائه خدمات است و یک بیمارستان صحرایی در منا و عرفات نیز خدمات ارائه خواهد داد.

15 پزشک باتجربه و مسلط به زبان عربی برای ارائه خدمات تخصصی به زائران در بیمارستان های مکه و مدینه مستقر هستند.

در حج تمتع امسال، 20 درصد زائران دارای فشار خون، 15 درصد مبتلا به دیابت و 5 درصد هم بیماری قلبی و عروقی دارند.

تعداد زنان در حج تمتع 98 بیشتر از آقایان است و در حج امسال آمار سنی زائران 5 سال افزایش یافته است. جوان ترین زائر یک کودک یک ساله و مسن ترین زائر 107 ساله و اهل کردستان است.

میانگین سنی حجاج امسال 55 سال است و حدود هشت هزار زائر بین 70 تا 80 سال سن دارند و هزار و 800 نفر نیز بالای 80 سال هستند و حدود 150 نفر نیز زیر 18 سال سن دارند.

مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر به عنوان زیرمجموعه جمعیت هلال احمر و همکار سازمان حج و زیارت، ماموریت اصلی خود را تامین سلامت زائران حج تمتع، عمره و عتبات عالیات قرار داده و تمام تلاش خود را صرف می کند تا زائران سرزمین وحی و عتبات مقدس با اطمینان از حضور امکانات و متخصصان مجرب ایرانی عرصه پزشکی و سلامت در کنار خود، بدون نگرانی از وضعیت جسمانی خود هرچه بیشتر از سفر خود بهره ببرند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها