کد خبر: 320021
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۹ ۱۳:۵۱:۲۴
| |

استقبال روسیه از نتایج نشست بین‌الافغانی در دوحه

مسکو از نتایج سومین نشست بین‌الافغانی در قطر استقبال کرد و آن را زمینه‌ای برای رسیدن به یک توافق صلح در افغانستان عنوان کرد.

استقبال روسیه از نتایج نشست بین‌الافغانی در دوحه
کد خبر: 320021
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۹ ۱۳:۵۱:۲۴

اعتمادآنلاین| مسکو با استقبال از نتایج سومین نشست بین‌الافغانی در قطر، آن را زمینه‌ای برای رسیدن به یک توافق صلح در افغانستان خواند.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، گفت: مسکو عقیده دارد که این نشست گامی اساسی برای رسیدن به یک توافق صلح در افغانستان است.

او با بیان اینکه هدف از این نشست‌ها شروع فرآیند صلح در افغانستان است، افزود: نشست دوحه ادامه نشست بخش وسیعی از نیروهای تاثیرگذار اجتماعی و سیاسی افغانستان از جمله طالبان پس از نشست در مسکو بود.

زاخارووا تصریح کرد: بیانیه مشترک در نشست دوحه نشان از اراده این افراد برای صلح بین الافغانی دارد و ما از این موضوع استقبال می‌کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه ادامه داد: مسکو بارها تاکید کرده که گفت‌وگوی بین الافغانی بازتاب یک فرآیند صلح براساس مالکیت افغان‌هاست، موضوعی که مورد حمایت جامعه جهانی است.

او گفت: با توجه به شرایط وخیم امنیتی در افغانستان، چنین نشست‌هایی تنها کانال ارتباطی بین گروه‌های درگیر جنگ و نیروهای سیاسی فعال در این کشور است که بدون این کانال رسیدن به صلح بسیار دشوار است.

زاخارووا تاکید کرد: مسکو امیدوار است که این ارتباطات زمینه لازم برای توافق صلح و همچنین افغانستان بعد از جنگ را ترسیم کند.

او با بیان اینکه ابتکار نشست بین‌الافغانی مورد حمایت جامعه جهانی است، بر ادامه این نشست‌ها ابزار امیدواری کرد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها