کد خبر: 320059
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۹ ۱۵:۰۲:۰۰
| |

جانشین ستاد مرکزی اجرایی پنجمین دوره انتخابات نظام پرستاری مطرح کرد:

زنان 54 درصد از کاندیداهای انتخابات نظام پرستاری

جانشین ستاد مرکزی اجرایی پنجمین دوره انتخابات نظام پرستاری گفت: در مجموع 54 درصد از کاندیداهای پنجمین دوره انتخابات نظام پرستاری زنان هستند که در این دوره شرکت‌کنندگان می‌توانند به این افراد رای بدهند.

زنان 54 درصد از کاندیداهای انتخابات نظام پرستاری
کد خبر: 320059
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۹ ۱۵:۰۲:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ فریدون خیری در نشست خبری پنجمین دوره انتخابات نظام پرستاری در وزارت بهداشت افزود: در این دوره از انتخابات سه هزار و 371 نفر به عنوان کاندیدا شرکت کرده اند که از این تعداد هزار و 816 نفر یعنی 54 درصد زنان و هزار و 555 نفر یعنی حدود 46 درصد را مردان تشکیل می دهند.

به گفته وی از مجموع 180 هزار نفر پرستار فعال در مراکز درمانی و بیمارستانی کشور نیز حدود 90 درصد آنان زنان هستند.

خیری با بیان اینکه انتخابات نظام پرستاری روز جمعه 21 تیرماه از ساعت هشت صبح آغاز می شود، تصریح کرد: در پنجمین دوره از انتخابات نظام پرستاری هزار و 269 نفر به عنوان اعضای اصلی و 420 نفر به عنوان اعضای علی البدل انتخاب خواهند شد. امیدواریم تعدادی از این افراد را زنان توانمند در گروه پرستاری تشکیل دهند.

وی ادامه داد: انتظار داریم واجدان شرایط که دارای اصل کارت نظام پرستاری هستند، با همراه داشتن این کارت در روز جمعه پای صندوق های رای حاضر شوند وامیدواریم پنجمین دوره از انتخابات نیز با مشارکت و حضور حداکثری این افراد به پایان برسد.

خیری با بیان اینکه پرستاران و بهیاران و گروه های پرستاری می توانند در این دوره از انتخابات مشارکت داشته باشند، اضافه کرد: افرادی که قصد شرکت در این انتخابات را دارند، می‌توانند تنها با داشتن کارت هویت ملی و صنفی رای خود را به صندوق بریزند و نداشتن اعتبار کارت نظام پرستاری برای رای دادن مشکلی ایجاد نمی‌کند اما فقط داوطلبانی می‌توانند کاندیدای شرکت در این انتخابات شوند که عضو رسمی سازمان نظام پرستاری هستند و کارت آنها اعتبار دارد.


جانشین ستاد مرکزی اجرایی پنجمین دوره انتخابات نظام پرستاری گفت: در مجموع سه هزار و 539 نفر برای کاندیداتوری در این دوره از انتخابات شرکت کردند که تعدادی از آنها انصراف دادند و هشت نفر نیز در نهایت تایید صلاحیت نشدند.

به گفته وی، پنجمین دوره انتخابات نظام پرستاری روز جمعه 21 تیرماه همزمان در سراسر کشور از ساعت 8 تا 16 برگزار می شود. تعداد واجدان شرایط در این انتخابات 150 هزار نفر هستند و 590 صندوق رای در تمامی استان های کشور برای برگزاری انتخابات نظام پرستاری در نظر گرفته شده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها