علی تاجرنیا، عضو حزب اتحاد ملت ایران، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

«گاندو» یک نوع اعتراف به آسیب‌پذیر بودن نهادهای درون حاکمیت ‌است/ تجربه نشان داده که جاسوس‌سازی در درازمدت پاسخگو نیست/ اگر ضربه‌ای به اعتماد عمومی زده شود، در درازمدت چه کسی پاسخگوست؟

علی تاجرنیا، عضو حزب اتحاد ملت ایران، گفت: به هیچ وجه درست نیست که در یک ساختار، چون نسبت به عملکرد بخشی از حاکمیت انتقاد داریم و دست‌مان می‌رسد، آن مجموعه را به تاثیر گرفتن از بنگاه‌های جاسوسی متهم کنیم.

«گاندو» یک نوع اعتراف به آسیب‌پذیر بودن نهادهای درون حاکمیت ‌است/ تجربه نشان داده که جاسوس‌سازی در درازمدت پاسخگو نیست/ اگر ضربه‌ای به اعتماد عمومی زده شود، در درازمدت چه کسی پاسخگوست؟
کد خبر: 320091
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۲ ۱۷:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| علی تاجرنیا، عضو حزب اتحاد ملت ایران، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین، درباره واکنش‌های مختلفی که نسبت به سریال «گاندو» در جامعه وجود دارد، بیان کرد: فکر می‌کنم نکته مهم در زمینه رسانه و سریال این است که باید به گردش آزاد اطلاعات معتقد باشیم. اگر افرادی با نوع نگاه حکومتی و منتقد به دولت می‌توانند هر سریالی را بسازند و هر اتهامی با هدف تاثیر بر افکار عمومی وارد کنند، این امکانات باید در اختیار همه مجموعه‌ها قرار گیرد.

او با تاکید بر صدای واحد در نظام گفت: وقتی بحث مسائل کلان امنیت ملی کشور به میان می‌آید و بعضی از افراد نسبت به برخی از عملکردها انتقاد می‌کنند، سریعاً برخورد می‌شود که این مباحث، مباحث کلان کشور است و باید یک صدای رسمی از مجموعه نظام بیرون بیاید، و با منتقدان برخورد می‌کنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: از طرف دیگر مجموعه‌هایی که با دولت پنهان همراه نیستند، به راحتی مورد نقد قرار می‌گیرند و نمی‌توانند آزادانه فعالیت‌های خود را انجام ‌دهند.

او با اشاره به همراهان دولت پنهان اضافه کرد: اینها نه تنها راحت مجوز می‌گیرند و فعالیت می‌کنند، بلکه صداوسیما که یک مجموعه رسمی است و باید بلندگوی نظام باشد، در حد بلندگوی یک جریان سیاسی خود را تنزل می‌دهد.

تاجرنیا با بیان اینکه در این حوزه فقط بخشی آزاد هستند تا حرف خود را بزنند، گفت: بخش‌های دیگری حتی از پاسخ دادن به شبهات‌شان هم محروم‌اند.

او همچنین با تاکید بر لزوم در نظر گرفتن شرایط جاسوسی عنوان کرد: برای تعریف یک ساختار جاسوسی، باید بدانیم که جاسوسی یکسری شرایط دارد. به هیچ وجه درست نیست که در یک ساختار، چون نسبت به عملکرد بخشی از حاکمیت انتقاد داریم و دست‌مان می‌رسد، آن مجموعه را تحت تاثیر بنگاه‌های جاسوسی بدانیم یا به آنها اتهام نزدیکی به این دست بنگاه‌ها وارد کنیم.

این نماینده مجلس ششم همچنین تاکید کرد: روش‌های گذشته نشان داده که این شیوه جاسوس‌سازی و متهم کردن برخی از منتقدان و نهادهایی مانند دولت در درازمدت پاسخگو نیست و نمی‌تواند تاثیرگذاری لازم را داشته باشد.

تاجرنیا درباره ساخت فیلم‌هایی مانند گاندو گفت: این سریال‌ها یک نوع اعتراف به آسیب‌پذیر بودن نهادهای درون حاکمیت ‌است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: آنهایی که تلاش‌ بسیار می‌کنند تا هر چیزی از مجموعه نظام بیرون می‌رود یک موفقیت باشد، باید در قبال این موضوع پاسخگو باشند.

او همچنین گفت: اگر امروز به قصد آسیب رساندن به دولت و کسانی که ما را قبول ندارند ضربه‌ای به اعتماد عمومی بزنیم، در درازمدت چه کسی پاسخگوست؟

عضو حزب اتحاد ملت با بیان اینکه «جاسوسی را نباید در سریال تلویزیونی دید»، گفت: جاسوسی را باید در آن نهادها و مجموعه‌هایی دید که جاسوسی کردن از آنها برای جاسوسان فایده دارد و می‌تواند آنها را به یکسری دانش و اطلاعات جدید برساند.

تاجرنیا در پایان گفت: تنزل دادن مسائل مهم امنیت ملی کشور به بحث‌های جاسوسی به هیچ عنوان نمی‌تواند قابل پذیرش باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها