گزارش شرکت تخصصی ثروت جهانی:

بیش از 188 هزار میلیونر در کویت زندگی می‌کنند

گزارشی اختصاصی از افزایش ثروتمندان کویت به بیش از 188 هزار میلیونر در سال گذشته حکایت دارد.

بیش از 188 هزار میلیونر در کویت زندگی می‌کنند
کد خبر: 320097
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۹ ۱۸:۴۸:۳۵

اعتمادآنلاین| شرکت تخصصی «کایجیمینی» فرانسه در زمینه تکنولوژی اطلاعات با ارائه گزارش ثروت جهانی در سال 2018 نوشت تعداد ثروتمندان کویتی که سرمایه آنها بیش از یک میلیون دلار است در سال گذشته به بیش از 188 هزار میلیونر افزایش یافته است.

به گزارش روسیا الیوم، در این گزارش تعداد ثروتمندان کویتی در مقایسه با سال 2017 که به میزان 174 هزار نفر بود، رشد هشت درصدی داشته است.

در این گزارش آمده است که کویت رتبه 17 جهان و مقام دوم در بین کشورهای حوزه خلیج فارس را در فهرست کشورهای پرشمار از نظر تعداد ثروتمندان به خود اختصاص داده و ارزش کل ثروت‌های آنها شش درصد افزایش یافته است.

گزارش مذکور تأکید کرده است که منطقه خاورمیانه بر خلاف مناطق دیگر جهان آمار جدید اعجاب انگیزی را در زمینه تعداد صاحبان ثروت‌های هنگفت و رشد این ثروت‌ها ثبت کرده است که این امر ناشی از بهبود قیمت نفت بوده و همچنین اصلاحات مالی و ساختاری بزرگ کشورهای مذکور سهم بسزایی در ثبات اقتصادی آنها داشته است.

ایالات متحده با بیش از پنج میلیون نفر میلیونر و با افزایش حدود یک درصدی در صدر فهرست جهانی قرار دارد و پس از آن ژاپن با سه میلیون و 100 هزار میلیونر اما کاهش چهار درصدی و سپس آلمان با یک میلیون و 300 هزار میلیونر اما کاهش یک درصدی، در رتبه‌های دوم و سوم جهانی قرار می‌گیرند.

چین نیز با یک میلیون و 100 هزار میلیونر و افت پنج درصدی در مقام چهارم قرار می‌گیرد.

این شرکت فرانسوی در گزارش خود کل ثروت ثروتمندان جهان در سال 2018 را در مقایسه با سال 2017 همراه با کاهش سه درصدی توصیف کرد که به 68 تریلیون و 100 میلیارد دلار رسیده و این نتیجه را ناشی از خسارت بازارهای سهام عنوان کرده است.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها