مجید کیانپور، عضو کمیسیون عمران مجلس:

نخریدن راهکار مناسبی برای کاهش بهای مسکن نیست/ مسکن کشش رشد قیمت ندارد

مجید کیانپور، عضو کمیسیون عمران مجلس، با تاکید بر اینکه نخریدن مسکن از سوی مردم برای کاهش قیمت راهکار مناسبی نیست، عنوان کرد: تقویت ارزش پول ملی، پرداخت تسهیلات برای تولید مسکن مناسب و تقویت بخش خصوصی می‌تواند راهکار مناسبی برای کاهش قیمت مسکن باشد.

نخریدن راهکار مناسبی برای کاهش بهای مسکن نیست/ مسکن کشش رشد قیمت ندارد
کد خبر: 320234
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۰ ۱۳:۲۶:۴۶

اعتمادآنلاین| مجید کیانپور، عضو کمیسیون عمران مجلس، در پاسخ به این سئوال که آیا نخریدن مسکن از سوی مردم راهکار خوبی برای کاهش قیمت خواهد بود یا خیر گفت: اعلام خرید نکردن مسکن از سوی مردم از سوی وزیر راه و شهرسازی نمی تواند راهکار مناسبی برای کاهش قیمت مسکن باشد چرا که بنده معتقد هستم با تقویت ارزش پول ملی، پرداخت تسهیلات برای تولید مسکن مناسب و تقویت بخش خصوصی می توان قدم های خوبی برای کاهش قیمت مسکن برداشت.

وی افزود: در دو ماه گذشته نرخ دلار از 15 هزار تومان به 13 هزار تومان کاهش یافته است و این به معنی افت 20 درصدی نرخ ارز است پس بنابراین انتظاری که از بازار مسکن وجود دارد این است که مسکن هم نرخ خود را معقول کند و کاهش دهد.

کیانپور با اشاره به اینکه مسکن کشش رشد قیمت ندارد اظهار داشت: برای مسکن باید یک پکیج تعریف شود و نمی توان تنها با عنوان اینکه مسکن نخرید تا قیمت کاهش یابد به اهداف خود برسیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به کاهش 60 درصدی معاملات مسکن در چند ماه اخیر گفت: افزایش قیمت‌ها و ورود بازار مسکن به رکود تورمی موجب کاهش معاملات مسکن شده است و اینها نشان می‌دهد که بازار، کشش افزایش قیمت را ندارد.

وی افزود: وزیر راه و شهرسازی برای کاهش التهابات بازار مسکن، مردم را به عدم خرید ملک در شرایط کنونی دعوت می‌کند که به نظر می‌رسد این مسئله در کوتاه مدت می‌تواند از تقاضاها بکاهد، البته این اقدام راهکار قطعی نیست، بلکه دولت باید به دنبال اجرای سیاست‌ها و برنامه‌هایش باشد.

به گفته وی، بازار مسکن در یک سال و نیم گذشته دچار تورم و افزایش قیمت شد به طوری که بر اساس آمارها قیمت ملک در این مدت بیش از 120 درصد افزایش داشته است.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی پیشتر گفته بود که به طور حتم افزایش قیمت مسکن دلایل مختلفی دارد که فعالیت دلالان و سوداگران و نبود قوانین مالیاتی به ویژه مالیات بر خانه‌های خالی و مالیات بر عایدی سرمایه بخشی از این عوامل و دلایل است، اما تمام مسائل در بستر کمبود مسکن رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: زمانی که میان عرضه و تقاضای مسکن تعادل وجود داشته باشد، عوامل و شاخص‌های موجود در بازار کمتر اثرگذار خواهند بود، اما وقتی چرخه خرید و فروش نامتعادل شود و تقاضا از عرضه پیش گیرد، کوچک‌ترین مسائل اثری چند برابری پیدا می‌کنند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها