کد خبر: 320258
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۰ ۱۴:۳۱:۰۴
| |

الویری:

مصر به برگزاری انتخابات شورایاری هستیم

رییس شورای عالی استان ها گفت: اگر سازمان بازرسی کشور پس از برگزاری انتخابات شورایاری ها اعتراض داشت این موضوع به دیوان عدالت اداری ارجاع و در نهایت در آنجا تصمیم‌گیری خواهد شد.

مصر به برگزاری انتخابات شورایاری هستیم
کد خبر: 320258
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۰ ۱۴:۳۱:۰۴

اعتمادآنلاین| ‌ مرتضی الویری در حاشیه برگزاری بیستمین جلسه عمومی شورایاری که صبح امروز در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار شد در ارتباط با قانونی یا غیرقانونی بودن انتخابات شورایاریها اظهار کرد: این انتخابات برای نخستین بار نیست که برگزار می‌شود و در 4 دوره گذشته نیز انتخابات شورایاری‌ها با همین مسیر قانونی برگزار شده است.

وی تصریح کرد: برای برگزاری پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌ها نیز مجوز لازم از وزارت کشور اخذ شده است و این در حالی است که علاوه بر این مجوز حدود دو ماه قبل شورای عالی استانها مصوبه‌ای را مبنی بر برگزاری این انتخابات در سایر استانها به تصویب رسانده که این مصوبه به مجلس و شورای اسلامی ارسال شده است.

رییس شورای عالی استانها اضافه کرد: براساس بند 7 ماده 80 قانون شوراها، شوراهای شهر می‌توانند اقدام به برگزاری انتخابات انجمن‌های محلی و یا شورایاری‌ها کنند و این موضوع در قانون تاکید شده است.

الویری ادامه داد: شورای شهر تهران مصر به برگزاری انتخابات شورایاری‌هاست و اگر سازمان بازرسی کشور پس از برگزاری انتخابات اعتراض داشت این موضوع به دیوان عدالت اداری ارجاع و در نهایت در آنجا تصمیم‌گیری خواهد شد ضمن اینکه دولت نیز همانند شورای شهر تهران موافق برگزاری انتخابات شورایاری‌ها است.

وی در پاسخ به این پرسش که دلیل عدم استقبال شهروندان برای ثبت‌نام در این دوره از انتخابات شورایاری‌ها چیست گفت: شبهه در برگزاری انتخابات شورایاری‌ها در واقع زمان را از ما گرفت ضمن اینکه فرصت محدود ثبت‌نام کاندیداها نیز از دیگر عوامل ثبت‌نام شهروندان در انتخابات آتی شورایاری‌هاست که البته باز هم میزان ثبت‌نام کنندگان در این شرایط یک رکورد است.

وی اضافه کرد: آنچه که اهمیت ویژه‌ای دارد حضور پرشور شهروندان در انتخابات آتی شورایاری‌هاست که امیدواریم میزان مشارکت بیشتر از گذشته باشد.

الویری همچنین با اشاره اینکه نامه‌ای از سازمان بازرسی کشور مبنی بر غیرقانونی بودن شورایاری‌ها به بنده نرسیده است گفت: البته احتمالاً این نامه به محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران ارجاع داده شده است. تعداد اعضای شورای شهر تهرانه 21 نفرند و عملاً نمی‌توانند تمام مشکلات شهر را رصد و بررسی کنند ودر واقع حضور شورایاری‌ها در محلات بازوی اعضای شورای شهر تهران محسوب می‌شوند.

رئیس شورای عالی استانها همچنین در ارتباط با حضور اعضای شورای عالی استانها در برخی از مجامع و کمیسیونهای تخصصی در مجلس گفت: تعداد از اعضای شورایاری استانها در این مجامع شرکت می‌کنند و علی‌القاعده باید به آنها حق‌الجلسه پرداخت شود که البته این حق‌الجلسه به کسانی داده می‌شود که در کمیسیونهای تخصصی در مجلس شرکت کنند که حق رای داشته باشند که در غیر این صورت مبلغی به عنوان حق‌الجلسه به عضو پرداخت نمی‌شود.

الویری تصریح کرد: برخی از اعضا تعدادی از مجامع شرکت کردند که حقوق چند میلیونی دریافت کردند که البته امروز اعضای شورایعالی استانها تصویب کردند که از این پس رقم میلیونی تحت عنوان حق‌الجلسه به اعضای شورایاری استانها پرداخت نشود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها