جابری انصاری معاون وزیر امور خارجه:

مرزهای مصنوعی، جداکننده ملت ایران و افغانستان از حیث فرهنگی نیستند

نشست فرهنگی با حضور «حسین جابری انصاری»، معاون وزیر امور خارجه ایران با هماهنگی وابستگی فرهنگی ایران در جمع اندیشمندان و فرهیختگان استان بلخ افغانستان در محل کتابخانه فردوسی شهر مزارشریف افغانستان برگزار شد.

مرزهای مصنوعی، جداکننده ملت ایران و افغانستان از حیث فرهنگی نیستند
کد خبر: 320274
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۰ ۱۶:۰۲:۲۶

اعتمادآنلاین| معاون وزیر امور خارجه در جمع اندیشمندان و فرهیختگان استان بلخ افغانستان گفت: ایران و افغانستان دارای فرهنگ، تمدن و دین مشترک هستند.

همزمان با دهه کرامت، نشست فرهنگی با حضور «حسین جابری انصاری»، معاون وزیر امور خارجه ایران با هماهنگی وابستگی فرهنگی ایران در جمع اندیشمندان و فرهیختگان استان بلخ افغانستان در محل کتابخانه فردوسی شهر مزارشریف افغانستان برگزار شد.

جابری انصاری با تأکید بر مشترکات تاریخی دو ملت اظهار کرد: ایران و افغانستان دارای فرهنگ، تمدن و دین مشترک هستند و مرزهای مصنوعی جدا کننده این دو ملت از حیث فرهنگی نیستند.

معاون وزیر امور خارجه ایران در ادامه، افزود: سفر به استان بلخ و شهر مزارشریف از بهترین لحظات زیبای عمرم به حساب می‌آید. مرزهای جغرافیایی میان افغانستان و ایران سیاسی است و گرنه دل‌های ما به هم پیوسته است.

جابری انصاری همچنین، اظهار کرد: دو ملت ایران و افغانستان همواره دست در دست یکدیگر داشته اند و همدیگر را در سختی‌ها رها نکرده اند.

صالح محمد خلیق، رئیس اداره اطلاعات فرهنگ استان بلخ هم به جایگاه رفیع تمدنی و مشترکات فرهنگی ایران و افغاستان اشاره کرد و از وابستگی فرهنگی ایران در مزارشریف به جهت فراهم آوردن فضای مناسب آموزشی و نشست‌های فرهنگی و دانشجویی و ایجاد اتاق ایران شناسی در کتابخانه فردوسی قدردانی کرد.

در ادامه این مراسم، چندشعر از سوی اساتید و شُعرای زبان فارسی استان بلخ و اهنگ معروف به «ملأ محمد جان» توسط یکی از شُعرای مزارشریف قرائت شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها