کد خبر: 320298
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۰ ۲۲:۱۰:۵۸
| |

آغاز مذاکرات هند و آمریکا برای کاستن از تنش‌های تجاری

هیئتی آمریکایی به رهبری معاون نماینده تجاری این کشور بناست با مقام‌های هندی دیدار و مذاکرات برای کاستن از تنش‌های تجاری را از سر بگیرد.

آغاز مذاکرات هند و آمریکا برای کاستن از تنش‌های تجاری
کد خبر: 320298
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۰ ۲۲:۱۰:۵۸

اعتمادآنلاین| مذاکره‌کنندگان هند و آمریکا بناست فردا جمعه با یکدیگر دیدار کرده تا از تنش‌های تجاری میان دهلی نو و واشنگتن بکاهند. این در حالی است که نشانه‌های چندانی برای توافق بر سر کاسته شدن از اقدام‌های حمایت‌گرایانه دو طرف به چشم نمی‌خورد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، به هند برای باز کردن بازارهایش فشار آورده و در پیامی توئیتری که در روزهای گذشته منتشر کرد اقدامات دهلی نو مبنی بر اعمال تعرفه بر واردات از ایالات متحده را «غیرقابل‌قبول» خواند.

این در حالی است که «نارندرا مودی»، نخست‌وزیر هند، که در انتخابات ماه مه پیروز شد، سیاست‌هایی ملی‌گرایانه را پی گرفته و تعرفه‌های بسیاری بر واردات محصولات الکترونیکی از شرکت‌های خارجی اعمال کرده تا به شرکت‌های داخلی کمک کرده و میلیون‌ها فرصت شغلی در کشورش ایجاد کند.

هیئتی آمریکایی به رهبری «کریستوفر ویلسون»، معاون نماینده تجاری این کشور، بناست با مقام‌های هندی دیدار و مذاکرات برای کاستن از تنش‌های تجاری را از سر بگیرد.

یک سخنگوی دفتر نماینده تجاری ایالات متحده آمریکا گفت: «از آنجایی که دوره انتخابات هند پشت سر گذاشته شده است، مقام‌های این دفتر به هند خواهند رفت تا با همتایان خود دیدار و گفت‌وگو کنند.»

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها