چرا نئاندرتال‌ها نمی‌توانستند نقاشی بکشند؟

تحقیقات دانشگاه کالیفرنیا نشان می‌دهد که نئاندرتال‌ها از انجام نقاشی ناتوان بوده‌اند. البته نئاندرتال‌ها خطوط ساده‌ای را طراحی می‌کردند اما قادر به طراحی‌های پیشرفته نبوده‌اند.

چرا نئاندرتال‌ها نمی‌توانستند نقاشی بکشند؟
کد خبر: 320381
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۱ ۱۰:۰۱:۲۶

اعتمادآنلاین| نئاندرتال‌ها مغزهای بزرگی داشتند و قادر به ساخت ابزارهایی پیچیده بودند، اما هرگز قادر به کشیدن تصاویر واضحی نبوده‌اند.

این در حالی است که انسان‌های اولیه نسل بعد از نئاندرتال‌ها تصاویری زنده از حیوانات و دیگر موارد را در نقاشی‌های خود نشان می‌دادند. ریچارد کاس، استاد روانشناسی دانشگاه دیویس، معتقد است این تفاوت را می‌توان به این واقعیت مرتبط دانست که نئاندرتال‌ها ذهنی بسته‌تر داشتند.

بر اساس یک مطالعه که در نشریه Evolutionary Studies منتشر شده است، نئاندرتال‌ها در هماهنگی دست و چشم و شکار بسیار قدرتمند عمل می کردند اما در بخش طراحی و نقاشی بسیار ضعیف ظاهر می شدند. در توصیف این تضاد می توان نتیجه گرفت که چون بخشی از شکار نئاندرتال‌ها از طریق دست و با پرتاب سنگ انجام می‌شد در نتیجه نئاندرتال‌ها در بخش پرتاب و استفاده از دست قدرتمند بودند اما در دیگر بخش‌ها ضعیف عمل می‌کردند.

جالب است بدانید بعدها و به مرور زمان، با ایجاد تغییرات در رژیم غذایی نئاندرتال‌ها و البته تغییرات در سبک زندگی آنان توانایی طراحی نسل‌های بعدی انسان‌های اولیه دستخوش تغییراتی شد و تنها نئاندرتالها بودند که در اجرای طرح‌های نقاشی ضعیف عمل می کردند.

بسیاری از ویژگی‌های شخصیت انسان‌ها به مرور زمان و در طول هزاران سال متحول شده است و به نظر می‌رسد قدرت نقاشی کردن نیز یکی از همین موارد است.

منبع: انتخاب

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها