کد خبر: 320398
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۱ ۱۰:۲۲:۰۲
| |

مدیرکل بهزیستی استان قزوین خبر داد:

24 ساعته شدن خط اورژانس اجتماعی در قزوین

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: به زودی خط تلفن 123 اورژانس اجتماعی در استان قزوین شبانه‌روزی می‌شود.

24 ساعته شدن خط اورژانس اجتماعی در قزوین
کد خبر: 320398
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۱ ۱۰:۲۲:۰۲

اعتمادآنلاین| ‌ علیرضا وارثی در مراسم افتتاح سامانه تصمیم شهرستان تاکستان استان قزوین اظهار کرد: شاهد یک تحول بسیار عظیم و ارزشمند در حوزه سلامت اجتماعی در شهرستان تاکستان هستیم . این در حالی است که خط تلفن 123 و اورژانس اجتماعی هم در این شهرستان فعال است.

وی افزود: طی 2.5 سال اخیر 250 درصد تعداد مستمری‎‌بگیران بهزیستی شهرستان تاکستان افزایش یافته است.

مدیر کل بهزیستی استان قزوین ادامه داد: به زودی و با حضور استاندار قزوین، شاهد راه‌اندازی شبانه‌روزی خط تلفن 123 اورژانس در استان قزوین خواهیم بود که این مهم با پیگیری‌های همکاران در اداره کل بهزیستی تحقق می‌یابد.

وارثی اضافه کرد: اداره کل بهزیستی استان قزوین این آمادگی را دارد که با حمایت شهرستان تاکستان از 12 سهمیه باقی مانده نسبت به ساماندهی مسکن مددجویان دومعلولی این شهرستان گام بردارد که لازم است جانمایی صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته سامانه طلاق توسط بهزیستی با همکاری دادگستری به صورت دستی انجام می‌شد اما سامانه تصمیم بسیار مدرن بوده و گزارشاتی که از استخراج آن عاجز بودیم از این سامانه انجام می‌شود و تمام مخشصات زوجین و دیگر اطلاعات انها را به روز ارائه می‌دهد.

این مسئول تصریح کرد: با راه‌اندازی این سامانه، می‌توانیم برای پیشگیری از طلاق هدفگذاری کنیم.

مدیر کل بهزیستی استان قزوین افزود: هر غفلتی که از هر دستگاهی صورت گیرد، محصولش به سازمان بهزیستی بازمی‌گردد و اگر حادثه، آسیب اجتماعی، زن سرپرست خانوار و بی‌سرپرستی اتفاق بیفتد بهزیستی به تنهایی این مجموعه را یدک می‌کشد.

سازش بیش از 20 درصد پرونده‌های طلاق در سامانه تصمیم

وارثی ادامه داد: سامانه تصمیم شهرستان تاکستان به همت سه دستگاه استانداری، دادگستری کل و بهزیستی قزوین راه‌اندازی شده و هیچ پرونده‌ای به دادگاه ارجاع داده نمی‌شود و نخست به این سامانه پرونده درخواست طلاق ارجاع داده می‌شود.

وی با اشاره به سازش بیش از 20 درصد پرونده‌های طلاق در سال گذشته توسط سامانه تصمیم در استان قزوین اضافه کرد: با راه‌اندازی این سامانه می‌توان در تحکیم بنیان خانواده، آموزش لازم مبانی حقوقی و اجتماعی به زوجین و دادن اطلاعات کافی به آنها گام موثری برداشت.

این مسئول خاطرنشان کرد: به زودی و با حمایت استاندار قزوین و دیگر مسئولان استان، زمینه برای راه‌اندازی سامانه تصمیم در شهرستان‌های البرز و آوج فراهم می‌شود.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها