کد خبر: 320461
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۱ ۱۵:۱۰:۰۰
| |

ناصر ایمانی، فعال سیاسی اصولگرا، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

«گاندو» شبیه فیلم‌های هالیوودی بود/ فیلم و سریال‌هایی نظیر «گاندو» خیال مردم را راحت می‌کنند

ناصر ایمانی، فعال سیاسی اصولگرا، گفت: گاندو شبیه فیلم‌های هالیوودی بود تا خیال مردم را راحت کند که سیستم اطلاعاتی کشور قوی است.

«گاندو» شبیه فیلم‌های هالیوودی بود/ فیلم و سریال‌هایی نظیر «گاندو» خیال مردم را راحت می‌کنند
کد خبر: 320461
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۱ ۱۵:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ناصر ایمانی، تحلیلگر سیاسی نزدیک به جریان اصولگرایی، در واکنش به حرف و حدیث‌هایی که درباره سریال «گاندو» در محافل سیاسی و محاوره‌ای مطرح شده است، گفت: گاندو سعی داشت به کشورهای غربی و خصوصاً آمریکا این پیام را بدهد که سیستم اطلاعتی و ضدجاسوسی نظام جمهوری‌ اسلامی بسیار‌ قوی و کارآمد است و باید بدانند جاسوس‌هایشان، چه آنهایی که در داخل مرز و چه آنهایی که در خارج از کشور علیه منافع ایران فعالیت دارند، قطعاً نمی‌توانند تلاش‌هایی توأم با موفقیت داشته باشند.

ناصر ایمانی در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین همچنین عنوان کرد: اگر دقت کرده باشید، مجموع فیلم‌های هالیوودی هم دقیقاً با هدف پیگیری همین پیام در سرتاسر جهان پخش می‌شوند تا قدرت بسیار بالای ارتش آمریکا و همچنین سازمان‌هایی نظیر CIA و FBI را به مردم جهان نشان بدهند. بنابراین اصل ارسال چنین پیامی بسیار مهم و حتی می‌توان گفت لازم است. نکته بعدی سریال این است که مردم داخل کشور بدانند توان اطلاعاتی کشور چقدر است تا از این طریق نوعی آرامش و دلگرمی در سطوح مختلف جامعه به وجود بیاید. به همین دلیل اصل حرکت، حرکتی خوب و لازم است.

این چهره اصولگرا در ادامه با اشاره به اینکه برخی گاندو را تلاشی برای تخریب دولت می‌دانند، گفت: باید این‌طور جواب داد که نمی‌توان کارهای لازم را به دلیل پیدایش ذهنیت‌هایی انجام نداد. البته ذکر دو نکته را هم لازم می‌دانم؛ نکته اول اینکه اگر به فضای دو یا سه سال پیش برگردیم، می‌بینیم واقعاً در کشور ما فضا به گونه‌ای بود که دولت و جریان منتسب به دولت به شدت و به طور کامل از برجام دفاع می‌کرد و به کسی هم اجازه مخالفت با توافق‌هسته‌ای را نمی‌داد. البته برخی منتقدان حرف‌هایی می‌زدند که حتی شخص رئیس‌جمهوری با عناوینی چون «کاسبان تحریم» یا اینکه «بروید سوار هواپیمای کهنه بشوید» آنها را مسخره می‌کرد.

او ادامه داد: دوستان ما در دولت و هیات‌ دیپلماتیک با هر حرکت و سخنی که به نوعی مخالفت با برجام قلمداد شود به شدت برخورد می‌کردند. حتی واکنش‌ها به ماجرای آقای جیسون‌ رضاییان را هم «تلاش برای تخریب برجام» تلقی می‌کردند و می‌گفتند نهادهایی در داخل با بازداشت رضاییان، دنبال تحریک غرب و‌ آمریکا هستند تا مذاکرات برجام به بن‌بست بخورد. نکته دوم هم اینکه این نوع نمایش در فیلم گاندو را اصلاً نمی‌پسندم.

این تحلیلگر سیاسی اضافه کرد: در واقع سریال نباید این پیام را صادر می‌کرد که ما در درون کشور کسانی را داریم که کاملاً طرفدار غرب هستند و افرادی هم داریم که در هر شرایطی به مخالفت با غرب اصرار می‌ورزند. این تصویر، تصویر خوبی از ایران نبود؛ بدین معنا که اگر سیستم اطلاعاتی کشور به این تشخیص رسیده بود که آقای جیسون رضاییان جاسوس است، باید مدارک و مستندات را به وزارت‌ خارجه ارسال می‌کرد، و قاعدتاً وزارت‌ خارجه‌ای‌ها هم جاسوس بودنش را تایید می‌کردند.

ناصر ایمانی در پایان سخنانش گفت: ای کاش به سمتی برویم که اختلاف سلیقه‌ها به کمترین حالت ممکن خود برسند تا از این طریق فعالیت‌هایی که در چارچوب‌ نظام انجام می‌گیرد، به نتیجه‌ای توأم با تاثیرگذاری ختم شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها