الاخبار:

ترامپ دنبال راهی برای کاهش شروط ایران است

به موازات دیپلماسی اروپایی در تعامل با ایران، تهدیدهای آمریکا مبنی بر اتخاذ اقدامات جدید علیه ایران بیانگر تلاش برای واداشتن تهران به موافقت با ابتکار عمل فرانسه با حداقل شروط ممکن است.

ترامپ دنبال راهی برای کاهش شروط ایران است
کد خبر: 320463
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۱ ۱۱:۵۴:۰۰

اعتمادآنلاین| با توجه به سفر امانوئل بون، فرستاده ویژه رئیس جمهور فرانسه به تهران روشن است که ابتکار عمل فرانسه برای حل و فصل تنش سر توافق هسته‌ای دو بعد اصلی به شرح زیر دارد:

اول: نجات توافق هسته‌ای از طریق بررسی اقدامات اخیر ایران در خصوص برنامه هسته‌ای که منجر به افزایش میزان غنی سازی اورانیوم بیش از میزان مورد توافق شد تا از این طریق اروپا را به وفاداری به تعهدات خود ملزم کند.

دوم: تلاش برای میانجیگری بین تهران و واشنگتن یا دست کم پیدا کردن حد و مرزهایی که هر دو طرف برای گفتگو قبول داشته باشند که این خود به تنهایی می‌تواند اروپا را از فشارهای آمریکا نجات دهد.

الاخبار افزود: وزارت خارجه فرانسه پیش از این، مأموریت بون در تهران را در چارچوب تلاش برای فراهم کردن امکان بحث و بررسی برای جلوگیری از هرگونه شدت مواضع غیر قابل کنترل عنوان کرده و آمریکا را به ابتکار عمل برای آرام کردن اوضاع تشویق کرد.

این در حالی است که با توجه به اظهارات «محمدجواد ظریف» وزیر خارجه ایران مبنی بر اینکه نمی‌توان هیچ مذاکراه‌ای تحت فشار برگزار کرد و نیز سخنان «حسن روحانی» رئیس‌جمهوری ایران در مورد اینکه کشورش راه دیپلماسی و گفت‌و‌گو را باز نگاه داشته است، باید گفت تعامل ایران در قبال ابتکار عمل فرانسه با نوعی استقبال و احتیاط همراه است.


منبع: انتخاب

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها