کد خبر: 320496
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۱ ۱۳:۲۲:۴۵
| |

نوری المالکی:

حشد شعبی سوپاپ اطمینان امنیت عراق است

دبیرکل حزب الدعوه و رئیس ائتلاف دولت قانون عراق اعلام کرد نقش نیروهای حشد شعبی هنوز پایان نیافته است و او مخالف ادغام نیروهای حشد شعبی با ارتش و نیروهای پلیس است.

حشد شعبی سوپاپ اطمینان امنیت عراق است
کد خبر: 320496
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۱ ۱۳:۲۲:۴۵

اعتمادآنلاین| «نوری المالکی» رئیس ائتلاف «دوله القانون» و نخست‌وزیر اسبق عراق به نقش مهم نیروهای سازمان «الحشد الشعبی» (بسیج مردمی) در این کشور اشاره کرد.

المالکی در جریان حضور در برنامه «لقاء خاص» که از شبکه «السومریه» عراق پخش می‌شد، تأکید کرد: «امروز ما نیروهایی داریم که می‌تواند در برابر قوی‌ترین گروه تروریستی که می‌تواند در هر منطقه‌ای دست به تحرک بزند، مقاومت کند».

او ادامه داد: «با وجود این [نیروها] برای اینکه تجربه پیشین تکرار نشود، می‌گویم که الحشد الشعبی، تضمین و سوپاپ اطمینان امنیت [عراق] است».

رئیس ائتلاف دوله القانون بر این باور است که «نقش الحشد به پایان نرسیده و نیاز به آن منتفی نشده است. افزون بر این باید، اصل تکریم [آن] به خاطر اقداماتی که انجام دادند و [دستاوردهایی] که محقق کردند» رعایت شود.

المالکی همچنین تصریح کرد که حضور الحشد ضرورت دارد، ولی «هیچ کس درباره این صحبت نمی‌کند که الحشد، بدون سازمان‌دهی یا ساختار باشد».

او در پایان خاطرنشان کرد که الحشد باید «دستگاهی از دستگاه‌های حکومتی باشد که تحت امر فرمانده کل نیروهای مسلح باشد... ولی ما موافق این تفکر نیستم که الحشد الشعبی در پلیس یا ارتش حل شود یا ادغام شود».

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها