کد خبر: 320521
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۱ ۱۴:۱۹:۰۰
| |

بیشترین علت مراجعه زائران ایرانی به درمانگاه چیست؟

حجت الله روستا، رئیس ستاد مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در مدینه منوره گفت: بیشترین علت مراجعه زائران ایرانی به درمانگاه‌های هلال احمر مستقر در مدینه، مشکلات ریوی، اسکلتی و عضلانی و حساسیتی است.

بیشترین علت مراجعه زائران ایرانی به درمانگاه چیست؟
کد خبر: 320521
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۱ ۱۴:۱۹:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ حجت الله روستا با اعلام این مطلب افزود: درمانگاه‌های مرکز پزشکی حج و زیارت در مدینه منوره روزانه به 50 تا 60 نفر از حجاج کشورمان خدمات پزشکی و درمانی عمومی و تخصصی ارائه می‌کند.


وی ادامه داد: طی چند روز گذشته در سه درمانگاه ریاض المهاجرین، الجاد المدینه و راما المدینه بیش از 648 نفر ویزیت پزشکی شده و خدمات درمانی به زائران ایرانی سرزمین وحی ارائه شده است.


رئیس ستاد مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در مدینه منوره توضیح داد: تیم بهداشتی در شهر مدینه منوره وظیفه نظارت و آموزش در هتل‌ها و آشپزخانه‌ها را برعهده دارند.


روستا با اشاره به فعالیت رابطان پزشک عرب زبان در مدینه گفت: برای پیگیری امور درمانی زائران در بیمارستان‌های سعودی نیز پزشکانی داریم که رابطان بین درمانگاه‌های ایرانی و بیمارستان‌های سعودی هستند و نسبت به پیگیری روند درمانی بیماران اقدام می‌کنند.


وی همچنین به فعالیت واحد سلامت کاروان اشاره و اظهار کرد: نیروهای این واحد را پزشکان عمومی با سابقه تشرف به حج و کارشناسان بهداشت محیط تشکیل می‌دهند و در واقع عمل نظارت بر روند کار پزشکان درمانگاه‌ها، بازدید مستمر از محل اسکان زائران و نظارت بر نحوه پخت و توزیع غذای زائران را بر عهده دارند.

رئیس ستاد مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در مدینه منوره گفت: درمانگاه‌های مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران در شهر مدینه منوره (ستاد مدینه) شارع قربان ناظر، خلف وزاره التجاره القدیم، درمانگاه شماره یک هتل راما مدینه منطقه مرکزی جنوبی، پشت جراند منازلی، جنب هتل منازل الاسواف، درمانگاه شماره 2 هتل الجاد المدینه، منطقه مرکزی غربی، خیابان السلام، سمت راست، پشت هتل منازل الحرام و درمانگاه شماره سه هتل ریاض المهاجرین، منطقه مرکزی جنوبی، پشت هتل جلنار طیبه قرار دارند.

امسال 86 هزار و 500 نفر از زائران حج تمتع به سرزمین وحی اعزام خواهند شد. به جز 2 بیمارستان مکه و مدینه، 4 مجتمع درمانگاهی در مدینه و 5 مجتمع درمانگاهی در مکه پیش بینی شده و 130 مطب در محل اسکان زائران آماده ارائه خدمات است و یک بیمارستان صحرایی در منا و عرفات نیز خدمات ارائه خواهند داد.

15 پزشک باتجربه و مسلط به زبان عربی برای ارائه خدمات تخصصی به زائران در بیمارستان‌های مکه و مدینه مستقر هستند.

در حج تمتع امسال، 20 درصد زائران دارای فشار خون، 15 درصد مبتلا به دیابت و 5 درصد هم بیماری قلبی و عروقی دارند.

تعداد زنان حج تمتع 98 بیشتر از آقایان است و در حج امسال آمار سنی زائران 5 سال افزایش یافته است. جوان‌ترین زائر یک کودک یک ساله و مسن‌ترین زائر 107 ساله و اهل کردستان است.

میانگین سنی حجاج امسال 55 سال است و حدود هشت هزار زائر بین 70 تا 80 سال سن دارند و هزار و 800 نفر نیز بالای 80 سال هستند و حدود 150 نفر نیز زیر 18 سال سن دارند.

مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر به عنوان زیرمجموعه جمعیت هلال احمر و همکار سازمان حج و زیارت، مأموریت اصلی خود را تأمین سلامت زائران حج تمتع، عمره و عتبات عالیات قرار داده و تمام تلاش خود را صرف می‌کند تا زائران سرزمین وحی و عتبات مقدس با اطمینان از حضور امکانات و متخصصان مجرب ایرانی عرصه پزشکی و سلامت در کنار خود، بدون نگرانی از وضعیت جسمانی خود هرچه بیشتر از سفر خود بهره ببرند.

منبع: ایلنا


اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها