کد خبر: 320541
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۱ ۱۵:۰۳:۳۷
| |

چین:

مخالف تحریم‌های یکجانبه علیه ایران هستیم

وزارت بازرگانی چین اعلام کرد: چین مخالف تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران است و محدودیت صادرات نفت ایران فقط نوسان بازارهای جهانی انرژی را تشدید می‌کند.

مخالف تحریم‌های یکجانبه علیه ایران هستیم
کد خبر: 320541
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۱ ۱۵:۰۳:۳۷

اعتمادآنلاین| «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه ایران وضع کرد و صادرات فلزات صنعتی را هدف گرفت که در اینباره «گائو فنگ» سخنگوی وزارت بازرگانی چین به خبرنگاران گفت: ایران و چین شرکای تجاری مهمی هستند و چین از حقوق شرکت‌هایش دفاع خواهد کرد.

او همچنین اظهار کرد که چین آماده است از حقوق خود در جنگ تجاری با آمریکا دفاع کند اما امیدوار است آمریکا بتواند مشکلات خود را به جای اقدامات یکجانبه از طریق گفت و گو حل کند.

این اظهارات همزمان با سفر دو روزه هیأت چینی به سرپرستی لیو هی - معاون نخست وزیر چین - به آمریکا برای مذاکرات تجاری مطرح شد.

رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه اظهار کرد که چین در مذاکرات تجاری با واشنگتن برخلاف وعده عمل کرده است و اگر توافقی حاصل نشود، تعرفه‌های سنگین روی واردات کالاهای چینی اجرایی خواهد شد.

دفتر نماینده تجاری آمریکا اعلام کرد: تعرفه‌ها روی 200 میلیارد دلار کالای چینی روز جمعه از 10 به 25 درصد افزایش داده خواهد شد. این کالاها شامل مواد شیمیایی، مواد ساختمانی، مبلمان و برخی محصولات الکترونیکی هستند.

ترامپ، یکشنبه هفته اخیر تهدید کرده بود علاوه بر 250 میلیارد دلار کالای چینی که تاکنون هدف تعرفه قرار گرفته‌اند، روی 325 میلیارد دلار دیگر کالای چینی تعرفه وضع می‌کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها