نیمه نهایی ویمبلدون/فدرر با شکست نادال به فینال راه یافت

تنیسور سوئیسی با پیروزی برابر رافائل نادال به فینال ویمبلدون صعود کرد و حریف جوکوویچ در دیدار نهایی شد.

نیمه نهایی ویمبلدون/فدرر با شکست نادال به فینال راه یافت
کد خبر: 320580
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۲ ۰۸:۲۷:۰۰

اعتمادآنلاین| دومین دیدار نیمه نهایی تنیس ویمبلدون در بخش مردان بین رافائل نادال و راجر فدرر برگزار شد. تنیسور سوئیسی با پیروزی 3 بر یک توانست به فینال صعود کند و حریف نواک جوکوویچ شود.

در ست نخست هر تنیسوری که سرو را در اختیار داشت برنده گیم می‌شد. نادال و فدرر با سروهای خوب خود اجازه کار به حریفشان نمی‌دادند. یکی از جذاب ترین رالی‌های دو تنیسور در گیم هشتم اتفاق افتاد. در نهایت مرد شماره دو و سه جهان در امتیاز 6 برابر شدند. در گیم پایانی ابتدا نادال پیش افتاد اما تنیسور سوئیسی جبران کرد و توانست علاوه بر تساوی از حریف اسپانیایی اش فاصله بگیرد. او در نهایت 7 بر 3 پیروز شد تا ست نخست را با نتیجه 7 بر 6 به خود اختصاص دهد. فدرر در این ست تاریخ سازی کرد و توانست رکورد 1398 Ace را در ویمبلدون به ثبت برساند. گوران ایوانیسویچ پیش از این 1397 بار Ace کرده بود. ست نخست پس از 57 دقیقه به پایان رسید.

ست دوم با امتیاز گیری نادال آغاز شد اما فدرر خیلی زود بازی را به تساوی رساند. مرد شماره سه جهان نزدیک بود گیم سوم را هم به خود اختصاص دهد اما در نهایت تنیسور اسپانیایی پیروز شد و بازی 2 بر یک شد. در ادامه نادال برای نخستین بار توانست در این بازی برنده گیمی شود که سرو در اختیار حریف سوئیسی اش بود. برتری مرد شماره دو جهان ادامه داشت و او گیم چهارم را هم به نام خود کرد تا بازی 4 بر یک شود. در میان تعجب همگان گیم بعد هم با پیروزی نادال به پایان رسید. به نظر می‌رسید فدرر شکست در ست دوم را پذیرفته است. در نهایت مرد شماره دو جهان با پیروزی 6 بر یک توانست بازی را یک بر یک مساوی کند. ست دوم تنها 36 دقیقه طول کشید.

فدرر با قدرت ست سوم را شروع کرد و توانست به راحتی گیم نخست را به خود اختصاص دهد. در ادامه نادال نتیجه را یک بر یک کرد. نوبت به تنیسور سوئیسی رسید تا گیم سوم را به نام خود ثبت کند. در ادامه رقابت جذاب دو تنیسور دیده شد که فدرر امتیاز پایانی گیم چهارم را به زیباترین شکل ممکن به خود اختصاص داد و همه تماشاگران را به وجد آورد. در گیم بعد دو رالی زیبا (23 ضربه و 25 ضربه) اتفاق افتاد که در هر دو مرد شماره سه جهان پیروز شد. در نهایت فدرر نتیجه را چهار بر یک کرد. برتری مرد شماره سه جهان ادامه داشت و او در نهایت با پیروزی 6 بر 3 در مجموع 2 بر یک از نادال پیش افتاد. این ست پس از 39 دقیقه رقابت جذاب به پایان رسید.

نادال در شروع ست چهارم توانست یک بر صفر پیش بیفتد اما در ادامه فدرر بازی را مساوی کرد و توانست گیم بعدی را هم به خود اختصاص دهد تا شرایط به نفعش پیش برود. تنیسور سوئیسی که سرویس را در اختیار داشت به راحتی نتیجه را 3 بر یک کرد. نادال در ادامه اختلاف را به حداقل رساند اما باز هم فدرر توانست پیروز شود و نتیجه 4 بر 2 به ثبت برسد. مرد شماره دو جهان ناامید نشد و باز هم با برد یک گیم دیگر به تساوی نزدیک شد. در ادامه هر یک از تنیسورها یک گیم را به نام خود ثبت کردند. در گیم نهم چند بار نتیجه مساوی شد و حتی یک بار فدرر فرصت پیدا کرد پیروز این دیدار شود اما در نهایت نادال توانست نتیجه را 4 بر 5 کند. جذاب ترین بخش رقابت مرد شماره دو و سه جهان در گیم پایانی دیده شد. پس از چند تساوی در نهایت فدرر پیروز شد و به فینال صعود کرد. این دیدار پس از 3 ساعت و پنج دقیقه به پایان رسید. این بازی تماشاگران ویژه ای داشت. دیوید بکام و سر الکس فرگوسن مانند دیگر حاضران از این رقابت جذاب لذت بردند.

فدرر فرصت دارد یکشنبه برای نهمین بار قهرمان ویمبلدون شود. حریف او در فینال نواک جوکوویچ است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها