کد خبر: 320666
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۸ ۱۴:۳۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد

نقل و انتقالات تابستانی فوتبال ایران/ شوک جدایی برانکو/ استراماچونی امید تازه استقلال/ رحمتی به پدیده پیوست/ دنیزلی در تبریز/ وحید امیری به پرسپولیس بازمی‌گردد

با پایان یافتن لیگ و قهرمانی سوم پرسپولیس، خشونت‌ ورزشگاه‌ها نیز خاتمه یافت، اما حواشی در اردوی تیم‌ها ادامه پیدا کرد؛ لیگی که با سروصدا به پایان رسید، حالا با نقل و انتقالات جنجالی تابستان را می‌گذراند.

نقل و انتقالات تابستانی فوتبال ایران/ شوک جدایی برانکو/ استراماچونی امید تازه استقلال/ رحمتی به پدیده پیوست/ دنیزلی در تبریز/ وحید امیری به پرسپولیس بازمی‌گردد
کد خبر: 320666
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۸ ۱۴:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ منیژه موذن- لیگ برتر فوتبال ایران فصلی پر از تشنج و حواشی را پشت سر گذاشت. فصلی که برای همیشه به عنوان یکی از خشن‌ترین دوره‌های لیگ از آن یاد خواهد شد. با پایان یافتن لیگ و قهرمانی سوم پرسپولیس، خشونت‌ ورزشگاه‌ها نیز خاتمه یافت، اما حواشی در اردوی تیم‌ها ادامه پیدا کرد؛ لیگی که با سروصدا به پایان رسید بود، حالا با نقل و انتقالات جنجالی تابستان را می‌گذراند.

پرسپولیس؛ فرمانده کشتی را ترک کرد

پرسپولیسی‌ها با به دست آوردن سومین قهرمانی متوالی در انتظار یک تابستان آرام بودند، اما برانکو، مربی محبوب این تیم، پس از بازگشت به کرواسی اعلام کرد باشگاه مبلغ قرارداد او را پرداخت نکرده و او دیگر به ایران بازنخواهد گشت. واکنش اولیه باشگاه تکذیب خبر جدایی برانکو و تلاش برای بازگرداندن او بود، اما درست زمانی که ایرج عرب، مدیرعامل پرسپولیس، اعلام کرد بدهی برانکو آماده است، باشگاه الاهلی خبر از توافق با مربی پرسپولیس داد. این خبر باشگاه پرسپولیس را وارد بحرانی کرد که همچنان ادامه دارد. مربی جایگزین برانکو، پس از رایزنی‌های بسیار، کالدرون آرژانتینی اعلام شد. آشفتگی اردوی پرسپولیس اما فقط منحصر به جدایی برانکو نبود. فرشاد احمدزاده، یکی از بازیکنان طردشده باشگاه، دوباره به تیم بازگشت و در میان بهت هواداران زمزمه‌های بازگشت طارمی هم به گوش می‌رسید. علی علی‌پور اعلام کرد قصد دارد لژیونر شود و بشار رسن گفت که به دلیل اختلاف با ایرج عرب به پرسپولیس بازنخواهد گشت. کنعانی‌زادگان خرید بعدی پرسپولیس بود و به نظر می‌رسد مذاکره با وحید امیری نیز به نتیجه رسیده است.

استقلال؛ شاهزاده ایتالیایی با اسب سفید آمد

استقلال که با موفقیت‌های رقیب دیرینه خود در چند سال گذشته به دنبال کسب نتیجه و به دست آوردن جام است، با برکناری وینفرد شفر، مربی آلمانی خود و فرهاد مجیدی مربی موقت تیم، به دنبال بستن قرارداد با یک مربی خارجی مطرح بود. پس از مطرح شدن نام‌های بزرگ و شایعات عجیب نام یک مربی ایتالیایی در کنار نام استقلال نشست. استراماچونی مربی جوان ایتالیایی که سابقه مربیگری در اینترمیلان را دارد، با باشگاه استقلال قرارداد بست تا این تیم را از بحران هفت‌ساله نجات دهد. با ورود مربی جدید بازیکنان بسیاری باشگاه را ترک کردند یا کنار گذاشته شدند. در میان کسانی که از استقلال جدا شدند نام‌هایی همچون مهدی رحمتی کاپیتان تیم، روزبه چشمی و خسرو حیدری بازیکن باسابقه استقلال (اعلام بازنشستگی) به چشم می‌خورد. پژمان منتظری، پاتوسی و منشا هم دیگر بازیکنانی بودند که استقلال را ترک کردند. این تیم تا به حال با محمد بلبلی، سیاوش یزدانی بازیکن سابق سپاهان و شیخ دیاباته قرارداد بسته است.

سپاهان؛ ژنرالِ همیشه معترض

تیم سپاهان که در رقابتی تنگاتنگ با پرسپولیس قهرمانی را از دست داده بود، با ادامه گله و شکایت‌های امیر قلعه‌نویی تاکنون در بازار نقل و انتقالات، آس بزرگی را رو نکرده است. آنها سیاوش یزدانی، مسلمی‌پور و بختیار رحمانی را از دست دادند و در مقابل با نقی‌زاده و محمدرضا حسینی قرارداد بستند. شاید یک خرید بزرگ بتواند از اعتراض سرمربی تیم به شرایط کم کند.

تراکتورسازی؛ پروازی بلندتر از همیشه

مصطفی دنیزلی برای هواداران پرسپولیس یادآور روزهای خوش است. آنها هنوز هم دنیزلی را دوست دارند و منتظر بودند روزی به تیم‌شان بازگردد، اما با شروع فصل نقل و انتقالات دنیزلی محبوب به تراکتورسازی رفت تا بار دیگر رویای قهرمانی زنوزی، مالک این تیم، جان بگیرد. با آمدن مربی جدید تراکتورسازی خانزاده، شکاری، میثم تیموری و مسلمی‌پور را خرید و نقی‌زاده، عبدالله‌زاده و طیبی را راهی تیم‌های دیگر کرد.

پدیده؛ یحیی باید بماند

برای پدیده مشهد که فصل را با موفقیت پشت سر گذاشته و نخستین بار بود که به مسابقات لیگ قهرمانان آسیا راه می‌یافت، جدا شدن یحیی گل‌محمدی مربی جوان تیم شبیه کابوس بود. پرسپولیس پس از جدایی برانکو یحیی را به عنوان گزینه اول انتخاب کرده بود و به نظر می‌رسید مخالفت مدیرعامل پدیده به هیچ عنوان تاثیری در نظر طرفین ندارد. بالاخره پس از یک هفته رایزنی و ملاقات و گفت‌وگو یحیی گل‌محمدی به مشهد بازگشت تا هواداران پدیده نفس راحتی بکشند و به فصل بعد امیدوار باشند. مهدی رحمتی، کاپیتان استقلال، پس از جدایی از این تیم، پدیده را برای بازی انتخاب کرد و محمداکبر منادی نیز به این تیم پیوست تا پدیده مشهد سهم خود از مربی و بازیکن بزرگ را در فصل نقل و انتقالات بگیرد. در لیست خروجی‌های پدیده نام‌ بهنام برزای، قاسمی‌نژاد، میلاد فراهانی و ریگی به چشم می‌خورد.

دیگر نقل و انتقالات لیگ برتر در تابستان 98

ذوب‌آهن:

لیست خروج: رشید مظاهری، حسینی، حسن‌زاده

بازیکنان ورودی: یوسف بهزادی، محمد مشایخ

سایپا:

لیست خروج: رضاوند، اسدی، دشتی، منادی

بازیکنان ورودی: گوهری، سعیدبیگی، علیاری

نساجی مازندران:

لیست خروج: عبدالله‌زاده، عاشوری، عبدی

بازیکنان ورودی: جعفری، کفشگری

پارس جنوبی جم:

لیست خروج: ستاری، گوهری، علیاری، سیف‌اللهی، نقی‌زاده

بازیکنان ورودی: قربانی، عبدی، شفیعی، پاکدل.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها