کد خبر: 320734
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۲ ۱۲:۲۴:۱۳
| |

افزایش قیمت نفت، کاهش قیمت دلار و رشد شاخص وال استریت

طوفان در خلیج مکزیک، امیدواری به کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو، افزایش سهام وال استریت و کاهش ارزش دلار، تحولاتی هستند که همگی بر یکدیگر تاثیر گذاشته‌اند.

افزایش قیمت نفت، کاهش قیمت دلار و رشد شاخص وال استریت
کد خبر: 320734
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۲ ۱۲:۲۴:۱۳

اعتمادآنلاین| پس از دریافت نشانه‌هایی از فدرال رزرو برای کاهش نرخ بهره و امیدواری سرمایه‌گذاران، وال استریت با رشد شاخص روبه‌رو بود. در همین حال دلار با کاهش ارزش مواجه شد و قیمت نفت نیز در پی طوفان خلیج مکزیک افزایش یافت.

شاخص «داو جونز» با 243 واحد افزایش به 27 هزار و 332 واحد رسید. شاخص «اس اند پی» با 13 واحد افزایش به رقم سه هزار و 13 واحد رسید. «نزدک» نیز با 48 واحد افزایش به رقم هشت هزار و 244 واحد دست پیدا کرد.

دلار نیز برای سومین روز با کاهش رو به‌رو بود به طوری که این اسکناس سبز رنگ در برابر شش ارز اصلی دیگر به میزان 23 صدم درصد نزول پیدا کرد. در همین حال، ین ژاپن نیز در برابر دلار با افزایش 59 صدم درصدی همراه شد.

از طرف دیگر، به دلیل وقوع طوفان استوایی در خلیج مکزیک و به نصف رسیدن تولید نفت آمریکا در این خلیج قیمت نفت همچنان با رشد مواجه است.

نفت خام آمریکا با یک سنت افزایش به 60 دلار و 21 سنت رسید. نفت برنت نیز با 20 سنت افزایش به رقم 66 دلار و 72 سنت به ازای هر بشکه دست پیدا کرد.

قیمت طلا نیز با هشت صدم درصد افزایش به هزار و 414 دلار به ازای هر اونس رسید.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها