کد خبر: 320755
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۲ ۱۳:۰۰:۰۴
| |

کمیته نیروهای مسلح سنا خواستار تحریم ترکیه شد

به دنبال ارسال نخستین محموله سامانه‌های پدافند موشکی «اس 400» روسیه به ترکیه، کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا در بیانیه‌ای خطاب به «دونالد ترامپ»، اعمال تحریم‌های واشنگتن علیه آنکارا را خواستار شد.

کمیته نیروهای مسلح سنا خواستار تحریم ترکیه شد
کد خبر: 320755
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۲ ۱۳:۰۰:۰۴

اعتمادآنلاین| در ادامه واکنش‌های منفی آمریکایی‌ها به آغاز اجرایی شدن توافق روسیه و ترکیه در زمینه صدور سامانه‌های پدافند موشکی «اس 400»، یک کمیته مهم کنگره آمریکا که مسئول نظارت بر مسائل مرتبط با ارتش و نیروهای مسلح این کشور است، تحریم ترکیه را خواستار شده است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، ساعاتی بعد از اعلام رسمی ورود اولین محموله سامانه‌های پدافند موشکی «اس 400» روسیه به ترکیه، کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا بیانیه‌ای خطاب به دونالد ترامپ رئیس‌جمهور این کشور صادر و بر ضرورت تحریم ترکیه از سوی آمریکا تاکید کرده است.

در بیانیه این کمیته که بعد از ظهر روز جمعه (دیروز) به وقت واشنگتن صادر شده، آمده است: «ما از رئیس‌جمهور ترامپ می‌خواهیم که همانطور که قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم‌ها (موسوم به قانون کاتسا) تصریح دارد، تحریم‌ها (علیه ترکیه) را کاملا اجرا کند. مضاف بر این، اگرچه هم اکنون به طور نامحدود تحویل قطعات مرتبط با اف 35 همچنان معلق است اما ما از وزارت دفاع (آمریکا) می‌خواهیم که مشارکت ترکیه در برنامه اف 35 را کاملا لغو کند».

از نظر کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه با خرید اس 400 روسیه، «مشارکت خطرناک» با ولادیمیر پوتین همتای روس خود را انتخاب کرده و امنیت، رفاه اقتصادی و تمامیت ائتلاف ناتو را به خطر انداخته است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها