کد خبر: 320792
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۲ ۱۳:۵۲:۲۲
| |

مستمری مددجویان بهزیستی افزایش می‌یابد؟

رئیس سازمان بهزیستی کشور از پرداخت ودیعه مسکن به مددجویان بهزیستی برای اولین بار خبر داد.

مستمری مددجویان بهزیستی افزایش می‌یابد؟
کد خبر: 320792
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۲ ۱۳:۵۲:۲۲

اعتمادآنلاین| ‌ وحید قبادی دانا امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته بهزیستی برگزار شد، افزود: امروز سازمان بهزیستی وظایف متفاوتی دارد که ساماندهی کودکان کار، رسیدگی به وضعیت معتادان متجاهر و نگهداری این افراد در مراکز سم‌زدایی و ساماندهی زباله‌گردها از جمله آن‌هاست.

وی با بیان اینکه پرداخت ودیعه مسکن برای اولین بار در سال 98 به شکل محدود اجرا می‌شود، اظهار کرد: برای این بخش 12 میلیارد تومان در نظر گرفته شده که تا سقف 5 میلیون تومان برای 2500 نفر پرداخت می‌شود.

قبادی دانا با بیان این که شش میلیون نفر از خدمات سازمان بهزیستی کشور استفاده می‌کنند اظهار کرد: در حال حاضر یک میلیون و 450 هزار معلول تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور قرار دارند و یک میلیون و 80 هزار خانوار مستمری ماهانه دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در گذشته 180 هزار خانواری که سرپرست خانواده معلول بود به اندازه یک نفر مستمری می‌گرفتند، تصریح کرد: اما با پیگیری‌هایی که انجام شد، از این به بعد تبعیضی صورت نخواهد گرفت و این افراد به اندازه تعداد اعضای خانواده خود مستمری خواهد گرفت. بار مالی این اقدام برای سازمان بهزیستی نیز 400 میلیارد تومان است.

همه افراد تحت پوشش بهزیستی مستمری می‌گیرند / جای هیچ نگرانی نیست

وی با اشاره به جزئیات بودجه سازمان بهزیستی در سال 98 اظهار کرد: در سال گذشته افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی 500 خانوار بود که امسال 550 خانوار دیگر اضافه و در نوبت قرار گرفتند. برخی از این افراد تا 15 سال پشت نوبتی سازمان بهزیستی بودند. کل مبلغی که سال گذشته به این سازمان اختصاص داشت حدود یک‌هزار و 700 میلیارد تومان بود و این مقدار در سال جاری به حدود دو میلیارد و 760 میلیارد تومان رسیده است.

رئیس سازمان بهزیستی با بیان اینکه با بودجه قبلی 200 هزار خانوار باید از لیست مستمری‌بگیران حذف می‌شدند، افزود: اما با تأمین اعتبارات لازم همه افراد تحت پوشش بهزیستی مستمری می‌گیرند و جای هیچ نگرانی وجود ندارد.


پیگیری برای اضافه شدن درصدی به سرانه دریافتی تحت‌پوششی ها

قبادی دانا با اشاره به اینکه شعار اول بهزیستی شفاف‌سازی است ادامه داد: دنبال این هستیم تا درصد مناسبی به سرانه دریافتی خانوارها اضافه شود که جزئیات آن به زودی اعلام خواهد شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها