کد خبر: 320827
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۲ ۱۵:۰۴:۰۰
| |

رئیس سازمان زیباسازی شهر تهران خبر داد:

انتشار فراخوان دیوارنگاری «دیوارهای کوچک شهر من»

رئیس سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: با توجه به تجربه موفق بخش «دیوارهای کوچک شهر من» طی دو دوره اخیر رویداد بهارستان، این بار سازمان زیباسازی تصمیم دارد تا این تجربه را نه فقط در رویداد بهارستان که در طول سال جاری نیز تکرار کند.

انتشار فراخوان دیوارنگاری «دیوارهای کوچک شهر من»
کد خبر: 320827
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۲ ۱۵:۰۴:۰۰

اعتمادآنلاین| برزین ضرغامی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با بیان این مطلب، ادامه داد: این سازمان با هدف فراهم کردن زمینه ایده پردازی و خلق تجربه‌های جدید رنگی در منظرشهری، بسترسازی مناسب برای حضور فعال و بانشاط هنرمندان، تعامل با شهروندان و ارتقای سیما و منظر شهری از همه‌ هنرمندان با گرایش‌های مختلف هنرهای تجسمی اعم از نقاشان، هنرمندان تصویرگر، طراحان گرافیک و علاقمندان به هنرهای شهری دعوت می کند در این رویداد شرکت کنند.

وی ادامه داد: محله‌ها، کوچه‌ها و خیابان‌های شهر پُر از دیوارهای کوچکی است که بوم‌های طبیعی برای خلق دیوارنگاره‌های صمیمی‌تر با مردم و عابران پیاده به ‌شمار می‌روند. سازمان زیباسازی می خواهد باز هم با استفاده از ظرفیت و توانمندی هنرمندان ساکن محلات و تأکید بر زمینه‌های فرهنگی محلات، دیوارهای کوچک گوشه گوشه‌ی شهر تهران را بر اساس شکل‌ و ماهیت طبیعی آن‌ها، بدون کم‌ترین دستکاری در ساختار موجود، به محل روایت‌های زیبا از زندگی تبدیل و هنر دیوارنگاری را در مویرگ‌های شهر جاری کند.

به گفته ضرغامی، در این بخش همچون بخش دیو ارهای کوچک شهر من در رویداد بهارستان، امکان طراحی دیواره ها با حفظ ساختار و با رویکرد حرفه‌ای نقاشی فراهم است. با تأکید مجدد بر این که در هرحال و هرجا، حضور موثر رنگ در طراحی آثار مدنظر قرار گیرد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها