کد خبر: 320874
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۲ ۱۶:۲۷:۳۰
| |

غلامرضا مصباحی‌مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

اروپایی‌ها تا به حال به هیچ یک از تعهدات خود عمل نکرده‌اند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتقاد از تعلل اروپایی‌ها به ارزیابی گام دوم برجامی کشورمان پرداخت.

اروپایی‌ها تا به حال به هیچ یک از تعهدات خود عمل نکرده‌اند
کد خبر: 320874
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۲ ۱۶:۲۷:۳۰

اعتمادآنلاین| غلامرضا مصباحی مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ارزیابی گام دوم برجامی ایران، گفت: با توجه به اینکه پس از خروج آمریکا از برجام اروپا به تعهدات خود عمل نکرده این اقدام ایران حقوقی بوده و در بند‌های 26 و 36 برجام هم آمده است که کشورمان حق کاستن از تعهدات خود را دارد.

وی ادامه داد: در همین راستا هم گام اول برداشته و یک الی دو تعهد کاهش پیدا کرد. در گام دوم هم به همین منوال تعهد دیگری یعنی سقف غنی سازی هسته‌ای کاهش پیدا کرد لذا مهم این است که تعهدات ایران و اروپایی‌ها در برجام به صورت متناسب باشد درحالی که ما هنوز فاصله زیادی داریم تا به این توازن در تعهدات طرفین خود برسیم.

مصباحی مقدم اقزود: اگر اروپایی‌ها به تعهدات خود عمل کرده و قدمی بردارند، اما اگر بنا بر وقت کشی بوده و به شیوه‌ گذشته خود رفتار کنند طبعا ایران هم گام سوم خود را برخواهد داشت امری که نتیجه عملکرد طرف‌های مقابل ما در برجام است و حتی ممکن است که به مرور به نقطه‌ای برسیم که چیزی به عنوان معاهده برجام باقی نمانده باشد زیرا اروپایی‌ها تا به حال به هیچ یک از تعهدات خود عمل نکرده‌اند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطر نشان کرد: البته برجام عایده‌ای هم داشته و آن این است که ایران را سلطه قطع‌نامه‌های شورای سازمان ملل متحد خارج کرد و الان این قطع‌نامه‌ها بر ما حاکم نیست، اما این یک دستاورد حداقلی است زیرا برای ما مهم این بود که تحریم‌ها به طور کلی برداشته شده و ایران بتواند مبادلات مالی خود را از طریق کانال‌های رسمی بین‌المللی انجام داده، نفت خودش را بفروشد و بدون دغدغه به تجارت بین‌المللی خود بپردازد، اما درحال حاضر این مشکلات همچنان باقی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها