سرپرست سازمان غذا و دارو:

کمبود واقعی دارو کمتر از 20 قلم است

سرپرست سازمان غذا و دارو گفت: در حال حاضر کمتر از 20 قلم کمبود واقعی دارو وجود دارد که این موضوع به معنی نایاب بودن داروها نیست و کمبودها از طریق شرکت‌های فوریتی و تامین مواد اولیه برای تولید داخل در حال رفع شدن است.

کمبود واقعی دارو کمتر از 20 قلم است
کد خبر: 320876
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۲ ۱۶:۳۷:۲۹

اعتمادآنلاین| ‌ محمد رضا شانه ساز روز شنبه درباره کمبود دارو افزود: بیش از اینکه کمبودی وجود داشته باشد، نگرانی بین مصرف کنندگان باعث افزایش مراجعه به داروخانه‌ها و انبار داروها در خانه‌ها می‌شود، در حالی که این اقدام به هیچ وجه درست نیست و ممکن است دارو از شرایط نگهداری خاصی برخوردار باشد.

وی ادامه داد: در حال حاضر مشکلی در تأمین دارو در کشور وجود ندارد. میزان تخصیص ارز در این مدت از روال معمول بیشتر بوده و بحث تأمین و تدارک دارو به خوبی انجام می‌شود و مردم نباید از این بابت نگرانی داشته باشند.

سرپرست سازمان غذا و دارو بیان کرد: در شرایط موجود لازم است اعتبارات مورد نیاز برای بیمه‌ها از نظر میزان و زمان تخصیص مورد توجه قرار گیرد تا در نهایت گردش صنعت دارو تسهیل و تسریع شود.

شانه ساز افزود: سازمان بیمه سلامت با همه توان خود از رأس سازمان تا ارکان پرسنلی و هیأت مدیره برای رضایت بیمه‌شدگان تلاش می‌کنند، ولی انتظار است که پرداخت اعتبارات سریع‌تر انجام شود.

سرپرست سازمان غذا و دارو گفت: نقطه شروع ما سازمان‌های بیمه گر هستند، زیرا اگر اعتبارات در سازمان‌های بیمه گر به موقع تخصیص یابد، پرداخت بدهی شرکت‌های دارویی سریع‌تر انجام شده و خرید مواد اولیه و ارز به راحتی انجام می‌شود و در نهایت این گردش صنعت دارو در کشور را تسهیل و تسریع می‌کند. امیدواریم مسئولان بر تأمین به موقع اعتبارات تلاش کنند تا مشکلات رفع و گردش فعالیت دارو در کشور سریع‌تر انجام شود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها