کد خبر: 320899
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۲ ۲۰:۴۸:۲۶
| |

علی فیروزی، رئیس مرکز مطالعات پایش وبهبود فضای کسب وکار وزارت اقتصاد:

فعالان بخش خصوصی به کسب و کارشان بیش از مجوز اهمیت می‌دهند

علی فیروزی، رئیس مرکز مطالعات پایش و بهبود فضای کسب و کار وزارت اقتصاد، مجوز را بالقوه فسادزا خواند و عنوان کرد: برای فعال بخش خصوصی اهمیتی ندارد مجوز توسط کدام دستگاه اعطا شود؛ درثانی کسب وکار اهمیت بیشتری دارد نسبت به مجوزی باید دریافت کند.

فعالان بخش خصوصی به کسب و کارشان بیش از مجوز اهمیت می‌دهند
کد خبر: 320899
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۲ ۲۰:۴۸:۲۶

اعتمادآنلاین| علی فیروزی، رئیس مرکز مطالعات پایش وبهبود فضای کسب وکار وزارت اقتصاد، در خصوص نا کارآمدی سامانه های اعطای مجوز برای کسب و کار گفت: با ابلاغ سیاست های کلی اصل 44 نمی دانستیم چه تعداد مجوز کسب و کار در کشور وجود دارد و حتی دستگاه ها نیز از تعداد عناوین مجوزها آگاهی نداشتند.

وی افزود: بنده از منظر دولت درباره مجوزهای کسب و کار سخن می گویم اما برای یک فعال بخش خصوصی اهمیتی ندارد که این مجوز توسط کدام دستگاه اعطا می شود؛ در ثانی کسب و کار برای او اهمیت دارد؛ نه مجوزی که باید دریافت کند.

فیروزی با بیان این مطلب گفت: به عنوان مثال در فرایند دامپروری برخی مجوزها بهینه سازی شده است؛ اما اگر برخی مسائل نظیر انشعابات آب و برق بهینه نشود، عملا این کسب و کار راه اندازی نمی شود؛ لذا باید توجه را از مجوز به کسب و کار معطوف کنیم.

وی با بیان اینکه مجوزها فقط در زمینه راه اندازی کسب و کارها اهمیت دارند، افزود: دولت به جای تلاش در راستای بهینه کردن مجوزها، ابتدا باید فرایند ایجاد کسب و کار را بهینه نماید. هم اینک بیش از 70 هزار عنوان مجوز احصا شده؛ در حالیکه کره جنوبی با وجود توفیق صد در صدی در بهبود فضای کسب و کار، تنها 3هزار و 500 عنوان مجوز دارد.

فیروزی با بیان اینکه در حال حاضر گرفتار تعداد مجوز و طولانی شدن دریافت مجوزها هستیم، اظهار کرد: سامانه اعطای مجوز در وزارت اقتصاد علاوه بر شفاف سازی در زمینه مجوزها، باید به عنوان یک پایشگر در محیط کسب و کار عمل کند تا بتوان دستگاه های مختلف را رصد کرد بگونه ای که مجوزها را به درستی ایجاد کرده باشند ولی امروز اعطای مجوزها، خلق الساعه است.

این مقام مسئول در وزارت اقتصاد تصریح کرد: گاه شورای معاونین در یک وزارتخانه شکل می گیرد و بلافاصله مجوزها ایجاد می شود. قانون گذار نیز به قدری مجوزها را وسیع دیده است که حتی شناسنامه افراد هم به عنوان یک مجوز در نظر گرفته می شود.

وی در پایان گفت: بنده قول می دهم تا پایان تابستان علاوه بر اینکه می توان مجوزها را روی این سامانه جست وجو کنید، امکان سرچ بر اساس کسب و کار نیز فراهم خواهد شد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها