کد خبر: 320933
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۳ ۰۰:۲۹:۰۰
| |

رایزنی‌های ظریف از نیویورک تا بولیوی

وزیر خارجه ایران در حالی تهران را به مقصد نیویورک ترک کرد که اوایل ماه جاری وزیر خزانه‌داری آمریکا از تصمیم دولت ترامپ برای تحریم ظریف خبر داده بود.

رایزنی‌های ظریف از نیویورک تا بولیوی
کد خبر: 320933
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۳ ۰۰:۲۹:۰۰

اعتمادآنلاین| «سیدعباس موسوی» سخنگوی دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران 17 تیر ماه سال جاری در نشست هفتگی با خبرنگاران و یک روز بعد از ورود ایران به گام دوم توقف برخی تعهدات برجامی در راستای عملیاتی کردن بیانیه شورای عالی امنیت ملی، با اعلام اینکه در کنار تحولات دیپلماتیک و برجامی، روابط دوجانبه ما و پیگیری‌های مسائل منطقه ای و بین المللی و حضور ایران در صحنه های مختلف ادامه دارد، گفت: اجلاس عدم تعهد را در پیش داریم و ایران در این نشست شرکت خواهد کرد.

او گفت: «سفرها در دستورکار است، هم سفرهای مقامات ایران و هم مقامات خارجی و چون قرار است نهایی شود بعد از نهایی شدن اطلاع رسانی می شود.»

پس از آن بود که برخی رسانه‌ها از سفر ظریف به نیویورک خبر دادند و روز پنجشنبه 20 تیر ماه وزیر امور خارجه ایران در جمع خبرنگاران درباره سفرش به نیویورک گفت: «هنوز ویزای من (برای سفر به نیویورک) صادر نشده، اما این سفر برای شرکت در شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل است. البته در کنارش با مجامع فکری و رسانه‌ها برنامه خواهم داشت و بعد از آن به کاراکاس (ونزوئلا) برای شرکت در نشست عدم تعهد و همچنین سفری دوجانبه خواهم رفت و به 2 کشور دیگر آمریکای لاتین هم سفر می‌کنم».

در همین خصوص عصر روز شنبه 22 تیر ماه، سیدعباس موسوی سخنگوی دستگاه دیپلماسی اعلام کرد که ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در نشست سالانه مقامات عالیرتبه شورای اقتصادی - اجتماعی ملل متحد عازم نیویورک شد.


آنگونه که سخنگوی وزارت خارجه عنوان کرده «ظریف قرار است پس از نیویورک برای شرکت در نشست وزرای خارجه جنبش عدم تعهد به ونزوئلا سفر کند. ملاقات‌های دو جانبه با مقامات دولت ونزوئلا نیز در دستور کار وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران قرار دارد و وزیر امور خارجه همچنین پس از ونزوئلا به منظور دیدارهای دو جانبه به دو کشور نیکاراگوئه و بولیوی در آمریکای جنوبی سفر می‌کند.»

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها