اعطا، رییس کمیته معماری شورای شهر تهران:

ساخت‌وساز بلندمرتبه نزدیک دریاچه چیتگر، صدمه به این جاذبه گردشگری است

رییس کمیته معماری شورای شهر تهران از گودبرداری برای ساخت یک مجتمع بلندمرتبه بدون رعایت ضوابط در حریم دریاچه چیتگر انتقاد کرد.

ساخت‌وساز بلندمرتبه نزدیک دریاچه چیتگر، صدمه به این جاذبه گردشگری است
کد خبر: 320964
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۳ ۰۹:۲۲:۵۸

اعتمادآنلاین| ‌ علی اعطا صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود در مورد صدور یک پروانه بلندمرتبه‌سازی در حریم دریاچه شهدای خلیج فارس آن هم در زمانی که بلند مرتبه‌سازی در تهران ممنوع بوده است به شهرداری منطقه 22 تذکر داد و گفت: دریاچه خلیج فارس یکی از جاذبه‌های گردشگری است که ساخت‌وساز بلندمرتبه در اطراف آن صدمات جدی به دید و منظر این دریاچه زده است.

وی با بیان این‌که در دو تاریخ 11 دی‌ماه سال 1395 و مردادماه سال 96 شهرداری منطقه اقدام به صدور پروانه ساختمانی کرده و پروانه نقشه را تغییر داده است، اظهار کرد: این ملک در شمال شرق دریاچه شهدای خلیج فارس قرار دارد که براساس پروانه‌اش اجازه ساخت یک مجتمع تجاری و اداری در 21 طبقه همکف و 9 طبقه زیرین را دارد.

به گفته رییس کمیته معماری شورای شهر تهران این پروانه در حالی صادر شده است که در آن زمان صدور پروانه برای ساختمان‌های بالای 12 طبقه ممنوع بوده و هرگونه بلندمرتبه سازی در شهر تهران می‌بایست جلوگیری می‌شد.

وی ادامه داد: اما شهرداری منطقه اخیراً در پاسخ به این تذکر گفته است که این پروانه براساس قرارداد فی‌مابین مالک و شهرداری در سال 1392 بوده، در حالیکه این توجیه است، چرا که براساس آن برای بیش از 7100 مترمربع پروانه ساخت صادر شده است که این متراژ با تراکم 1065 درصدی براساس توافق شورای معماری منطقه آن هم بعد از ممنوعیت بلندمرتبه سازی منعقد شده در صورتی که براساس ضوابط طرح تفصیلی و پهنه ملک که s122 است حداکثر تراکم برابر با 750 درصد است که در این پروانه تخلف شده است.

وی با بیان این‌که اضافه تراکم غیرمجاز نسبت به طرح تفصیلی در پرونده این برج دیده می‌شود، اظهار کرد: این برج در فاصله 90 متری پیاده‌راه دریاچه است که در صورت احداث این مجتمع که در حال حاضر در مرحله گودبرداری می‌باشد، این ملک نزدیک‌ترین ساختمان به دریاچه است که دید و منظر دریاچه را مورد آسیب قرار می‌دهد.

اعطا با بیان این‌که شهرداری منطقه می‌بایست از ساخت‌وساز این مجتمع بلندمرتبه جلوگیری کند، افزود: حتی شهرداری می‌تواند با ارجاع پرونده به دیوان عدالت اداری اقدامات لازم جهت لغو پروانه ساخت‌وساز احتمالی را انجام دهد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها