کد خبر: 321034
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۳ ۱۰:۵۴:۱۱
| |

بهبود رشد اقتصادی آلمان

صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرد بزرگ ترین اقتصاد اروپا به تدریج به ریل رشد اقتصادی باز گردد.

بهبود رشد اقتصادی آلمان
کد خبر: 321034
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۳ ۱۰:۵۴:۱۱

اعتمادآنلاین| صندوق بین‌المللی پول در گزارشی اعلام کرد عملکرد اقتصاد آلمان امسال نیز به مانند سال گذشته ناامید کننده باقی خواهد ماند اما از سال آینده این کشور مجدداً به رشد دو درصدی که برای چندین سال متوالی آن را حفظ کرده بود باز خواهد گشت.

بسیاری از نهادهای بین‌المللی و دولت آلمان پیش بینی خود از رشد اقتصادی این کشور در سال 2019 را کاهش داده‌اند. طبق اعلام دولت این کشور اقتصاد آلمان امسال تنها 0.5 درصد رشد خواهد کرد که در صورت تحقق نسبت به رشد 1.5 درصدی سال گذشته یک سوم شده است. پیش‌تر نیز بانک مرکزی آلمان نرخ رشد 1.6 درصدی را برای رشد امسال پیش بینی کرده بود که این رقم بعداً در گزارشی به 0.8 درصد رسید.

صندوق بین‌المللی پول در گزارش جدید خود پیش‌بینی کرده است رشد اقتصادی آلمان امسال به 0.7 درصد کاهش یابد اما در سال 2020 بتواند به تدریج روند بهبودی خود را از سر بگیرد و رشد 1.7 درصدی را تجربه کند.

آلمان یک سوم کل حجم تولیدات ناخالص داخلی منطقه یورو را در اختیار دارد اما سال گذشته رشد اقتصادی بسیار ضعیفی را تجربه کرد به گونه‌ای که تنها ایتالیا رشد کمتری از آلمان را تجربه کرد. افزایش مناقشات تجاری بین آمریکا و چین، تهدید آمریکا به وضع تعرفه بر واردات محصولات اروپایی و مساله برگزیت از جمله دلایل اصلی کاهش رشد اقتصادی آلمان در سال گذشته عنوان شده است.

دفتر آمار فدرال آلمان در گزارشی اعلام کرده بود رشد تولید ناخالص داخلی آلمان از 2.2 درصد در سال 2017 به 1.5 درصد در سال 2018 کاهش یافته است که ضعیف‌ترین نرخ رشد این کشور در طی پنج سال اخیر محسوب می‌شود. این نهمین سال متوالی است که رشد اقتصادی آلمان مثبت است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها