کد خبر: 321109
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۳ ۱۳:۱۶:۴۷
| |

روسیه:

اس‌400 به کشورهای دیگر هم می‌رسد

«لئونید اسلوتسکی» رئیس کمیته دومای کشوری در امور بین‌الملل اعلام کرد سامانه موشکی «اس‌400» روسیه نه تنها به ترکیه، بلکه به دیگر کشور‌های منطقه نیز صادر خواهد شد.

اس‌400 به کشورهای دیگر هم می‌رسد
کد خبر: 321109
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۳ ۱۳:۱۶:۴۷

اعتمادآنلاین| سامانه موشکی روسیه نه تنها به ترکیه، بلکه به دیگر کشور‌های منطقه نیز صادر خواهد شد.

«لئونید اسلوتسکی» رئیس کمیته دومای کشوری در امور بین‌الملل اعلام کرد که سامانه موشکی «اس‌400» روسیه نه تنها به ترکیه، بلکه به دیگر کشور‌های منطقه نیز صادر خواهد شد.

وزارت دفاع ترکیه روز 12 ژوئیه آغاز تحویل سامانه موشکی «اس‌400» از روسیه را اعلام کرد.

اسلوتسکی در این خصوص گفت: «ترکیه اولین کشوری است که این سامانه را دریافت می‌کند. در این منطقه علاوه بر سامانه «اس‌400» سیستم‌های مدرن‌تر تسلیحاتی از روسیه نیز ظاهر خواهند شد. ما همکاری فشرده تری خواهیم داشت و حجم این همکاری خیلی زیاد است. به عقیده من باید این نوع همکاری گسترش یابد. کشور‌های زیادی هستند که از نیاز خود به داشتن چنین سیستمی صحبت می‌کنند. ما نیاز‌های تسلیحاتی آن‌ها را تأمین خواهیم کرد».

قرارداد تحویل چهار سیستم «اس‌400» به ارزش 2 میلیارد و 500 میلیون دلار در سال 2017 بین روسیه و ترکیه به امضا رسید. بخشی از این مبلغ از سوی ترکیه پرداخت شد و بخش دیگر آن بر اساس وام روسیه به ترکیه، پرداخت می‌شود.

ممنوعیت تحویل جنگنده‌های اف‌35 در رابطه با تصمیم آنکارا برای خرید سامانه‌های موشکی اس‌400 از روسیه است. پیشتر اعلام شده بود واشنگتن به ترکیه تا 31 ژوئیه به ترکیه مهلت می‌دهد که از خرید سامانه دفاعی اس‌400 روسیه صرف نظر کند.

وزارت دفاع آمریکا در روز 11 ماه ژوئن توقف آموزش پرواز با جنگنده‌های اف 35 به خلبانان ترکیه در پایگاه هوایی ایالت آریزونا را اعلام کرد.

منبع: انتخاب

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها