نصیحت کاپیتان سابق سلسائو به نیمار

اسطوره اسبق سلسائو که در بین فوتبال دوستان با لقب «کاپیتان دونگا» شناخته می شود، معتقد است «نیمار» ستاره پاری‌سن‌ژرمن زمانی که پای انتخاب بین بارسلونا و پی‌اس‌جی وسط باشد، باید خوشحالی اش را در مقایسه با کیف پولش در اولویت قرار دهد.

نصیحت کاپیتان سابق سلسائو به نیمار
کد خبر: 321211
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۳ ۱۷:۲۹:۳۶

اعتمادآنلاین| ‌ پی‌اس‌جی 2 سال پیش با قراردادی رکوردشکن به مبلغ 222 میلیون یورو، نیمار را از بارسا خرید اما گزارش‌های اخیر حاکی از آن است که مهاجم برزیلی با وجود احتمال کاهش دستمزد، قصد دارد به نیوکمپ بازگردد.

پیوستن دوباره به دوستان صمیمی گذشته یعنی «لیونل مسی» و «لوئیس سوارز» که روزگاری خط حمله وحشتناکی را تشکیل داده بودند، بخشی از انگیزه‌های مرد 27 ساله برزیلی برای بازگشت به بارسا است.

در این بین، دونگا که بیشتر از هر کسی نیمار را می‌شناسد و در جام جهانی 2014 زمانی که هدایت سلسائو را برعهده داشت، بازوبند کاپیتانی را به وی داده بود، معتقد است محیط آرام باید اولویت ستاره برزیلی باشد.

دونگا در این خصوص اظهار داشت: موضوع مهم برای نیمار انتخاب جایی است که در آن احساس خوبی دارد؛ جایی که از بازی کردن لذت ببرد؛ مردم متوجه نمی‌شوند که بازیکنان برزیلی با فوتبالیست‌های اروپایی فرق می‌کنند.

وی ادامه داد: ما برزیلی‌ها دوست داریم خوش بگذرانیم در غیر این صورت دچار تنش، استرس و ناراحتی می‌شویم؛ امیدوارم او فصل آینده با نمایش تمام پتانسیل‌های خود، خوشحالی زیادی را برای ما به ارمغان بیاورد. البته این اتفاق به خودش بستگی دارد، او توانایی‌های فنی و کیفی زیادی دارد، به بلوغ رسیده و هر کاری که مورد نیاز یک بازیکن است را انجام می‌دهد؛ نیمار در حال حاضر برای تیمش خطا می‌گیرد و برای گل زدن تمایل بیشتری دارد و دریبل زدن تنها حوزه مورد علاقه او نیست؛ فکر می‌کنم او در بهترین روزهای فوتبالی اش قرار دارد.

دونگا در جریان بیست و پنجمین سالروز قهرمانی برزیل در جام جهانی 1994 صحبت می‌کرد و یکی از اعضای پرافتخار آن تیم فراموش نشدنی یعنی «ببتو» نیز همانند دونگا، در خصوص فشاری که بر یک بازیکن برای گل زدن در سطح ملی و باشگاهی وارد است، درکی مشترک ارائه کرد.

وی به نیمار توصیه کرد: با تمام وجود امیدوارم نیمار بتواند فکرش را جمع و جور کند؛ او نمی‌داند که اسمش چقدر بزرگ است، او باید یک نمونه باشد؛ در سوی دیگر، ما هم باید در مورد گل‌های نیمار برای تیم ملی برزیل حرف بزنیم (نه حرف‌های پیش پا افتاده)؛ من حامی پر و پا قرص او هستم چرا که نیمار بازیکن بزرگی است و هر تیمی در جهان آرزوی داشتن او را دارد.

منبع: ایرنا




اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها