کد خبر: 321228
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۱ ۱۱:۱۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

حقایق و آمارهایی از صنعت توریسم در چین: درآمد سالانه 292 میلیارد دلاری/ اشتغال 65 میلیون نفر/ جذب بیش از 134 میلیون گردشگر خارجی

درآمد سالانه چین از صنعت توریسم، از سال 2016، حدود سه تریلیون و 94 میلیارد یوان بوده که نسبت به سال قبل از آن 15.2 درصد افزایش پیدا کرده است. این صنعت 2.1 درصد از تولید ناخالص ملی را تشکیل داده و باعث ایجاد 22 و نیم میلیون شغل شده است. اگر شغل‌های باواسطه را هم از سال 2015 در نظر بگیریم، تاثیر توریسم بر ایجاد شغل در چین بسیار بیشتر از این خواهد بود و به حدود 65 میلیون شغل خواهد رسید.

حقایق و آمارهایی از صنعت توریسم در چین: درآمد سالانه 292 میلیارد دلاری/ اشتغال 65 میلیون نفر/ جذب بیش از 134 میلیون گردشگر خارجی
کد خبر: 321228
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۱ ۱۱:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مژده اصغرزاده- صنعت توریسم، از زمان اصلاحات در اوایل دهه 80، سهم زیادی از اقتصاد داخلی چین را تشکیل داده است. ظهور طبقه متوسط مرفه و تسهیل محدودیت‌های موجود برای مردم چین و توریست‌های خارجی، باعث به وجود آمدن این پیشرفت عظیم شد. بازار توریسم در چین به یکی از پربازدیدترین بازارهای توریسم در داخل و خارج از این کشور تبدیل شده است.

به گزارش اعتمادآنلاین، به نقل از سایت استاتیستا، تعداد سفرهای داخلی در چین، در سال 2020، حدود 2 میلیارد و 38 هزار سفر تخمین زده شده که این تعداد در مقایسه با تعداد سفرهای انجام‌شده طی 10 سال گذشته نشان‌دهنده‌ افزایش بیش از 50 درصدی آن است. درآمد سالانه چین از صنعت توریسم، از سال 2016، حدود سه تریلیون و 94 میلیارد یوان بوده که نسبت به سال گذشته آن 15.2 درصد افزایش داشته است.

این صنعت 2.1 درصد از تولید ناخالص ملی را تشکیل داده و باعث ایجاد 22 و نیم میلیون شغل شده است. اگر شغل‌های باواسطه را هم از سال 2015 در نظر بگیریم، تاثیر توریسم بر ایجاد شغل در چین بسیار بیشتر از این خواهد بود و به حدود 65 میلیون شغل خواهد رسید.

چین به جاذبه‌های دیدنی خود مثل اماکن و آثار باستانی، مراکز اقتصادی وهمچنین تنوع فرهنگی بی‌شماری که دارد می‌بالد.

چین

به همین دلیل، این کشور یکی از مقاصد مهم گردشگری برای کشورهایی مثل تایلند، ژاپن، کره جنوبی، مالدیو، روسیه و انگلستان است.

درآمد سفرهای داخلی در چین از سال 2015 به حدود 114 میلیون دلار رسیده است.

تعداد مسافران بین‌المللی، از سال 2015، 134 میلیون نفر بوده که از این تعداد 26 میلیون نفر از آن سوی آب‌ها و اکثر آنها از هنگ‌کنگ و ماکائو بوده‌اند. در همان سال، تعداد گردشگرانی که در استان گوانگ‌دونگ اقامت داشتند به 34 میلیون و 500 هزار نفر رسید که این آمار از دیگر مناطق و استان‌ها بیشتر بود.

نینگ‌شیا و گانسو در سال‌های گذشته کمترین گردشگران بین‌المللی را داشته‌اند. مقدار پولی که گردشگران خارجی در کشور چین خرج کرده‌اند حدود 292 میلیارد دلار است.

اروپا مقصد محبوب مسافران جوان چینی برای سفرهای اعیانی است و حدود 61 درصد از گردشگران چینی به اروپا می‌روند.

پس از آن، مسافرانِ کشورهایی مثل ژاپن و کره جنوبی این قاره را برای سفر خود انتخاب می‌کنند. بعد از اروپا، کشورهایی مثل کانادا، سنگاپور، استرالیا، ژاپن، ایالات متحده آمریکا مقاصد بعدی مسافران چینی هستند.

اقتصاد رو به پیشرفت در چین باعث شده سفرهای کاری به این کشور افزایش یابد به‌ طوری‌ که از سال 2015 به این سمت، هدف اصلی بسیاری از سفرهای گردشگران به چین، کاری، برگزاری جلسات، کارگاه‌ها و نمایشگاه‌هایی است که محصولات و پروژه‌ها را در این کشور عرضه می‌کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها