معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی:

سرانه پایین ثبت‌نام کتب درسی در مناطق محروم

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی از ورود خیرین برای تامین کتب درسی دانش آموزان محروم و آسیب پذیر و هدفمندسازی توزیع کمک‌های حمایتی برای خرید کتب درسی از سال آینده خبر داد.

سرانه پایین ثبت‌نام کتب درسی در مناطق محروم
کد خبر: 321261
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۴ ۰۸:۴۹:۴۲

اعتمادآنلاین| ‌ علی باقرزاده با بیان اینکه یکی از اقدامات در دست انجام که برنامه‌ریزی‌هایی پیرامون آن صورت گرفته است مشارکت خیرین در حوزه کتب درسی است اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم از سال آینده این امکان را فراهم و استفاده بهتری از مشارکت خیرین برای تامین کتاب‌های درسی دانش آموزان مناطق محروم داشته باشیم.

وی افزود: در حال حاضر نسبت ثبت نام و فروش کتب درسی در مناطق محروم پایین‌تر است و شاید یک علت آن مشکلات معیشتی و اقتصادی خانواده‌ها بویژه در میان آنهایی باشد که چند فرزند محصل دارند.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه این امکان را از سال آینده در سامانه فروش و توزیع مواد کمک آموزشی فراهم خواهیم کرد که خیرین بتوانند دانش آموزان نیازمند را که مایل به کمک به آنها هستند را حتی به تفکیک شهرستان‌، منطقه و مدرسه انتخاب و هزینه کتاب را واریز کنند گفت: مجموع دانش آموزان آسیب پذیر را در 10 گروه سازماندهی کردیم که دانش آموزان با سرپرست مادر، دانش آموز بدسرپرست، ایتام، معلولان، روستائیان و عشایر، اتباع و … از این جمله‌اند.

باقرزاده ادامه داد: یک ردیف اعتباری برای کمک دانش آموزان مناطق محروم داریم که امسال هشت میلیارد تومان بود و بر اساس قیمت کتب درسی دانش آموزان مناطق محروم با تخفیف از 50 تا 100 در صد ارائه می شود، البته کتب تمام دوره‌های تحصیلی در سیستان و بلوچستان رایگان است و حدود 20 میلیارد تومان هزینه دارد و این امر به منظور جلوگیری از کاهش نرخ پوشش تحصیلی از سال‌های قبل انجام می‌شده است.

وی با بیان اینکه این اقدام پسندیده است اما یک هدفمندی در این نوع یارانه دهی باید وجود داشته باشد عنوان کرد: زیرا دانش آموزان محروم در نقاط دیگر کشور از جمله در اطراف تهران هم نیازمند کمک برای تحصیل هستند. یکی از کارکردهای سامانه هدفمند کردن همین حمایت‌ها است؛ نه اینکه بخواهیم توزیع رایگان کتاب‌های سیستان و بلوچستان را قطع کنیم، بلکه دانش آموزان محروم سایر مناطق را نیز شناسایی کرده و از آنها پشتیبانی می‌کنیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها