هیلاری کلینتون:

دولت ترامپ، یک فاجعه کامل است

هیلاری کلینتون در واکنش به توییت‌های اخیر دونالد ترامپ که در آن‌ها از گروهی از زنان عضو کنگره خواسته به کشورهایی که اصالتاً به آن تعلق دارند بازگردند، تاکید کرد که آن‌ها اهل آمریکا هستند و دولت فعلی واشنگتن یک فاجعه کامل است.

دولت ترامپ، یک فاجعه کامل است
کد خبر: 321305
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۴ ۰۹:۵۵:۳۰

اعتمادآنلاین| دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در پیامی توییتری اظهار کرد: خیلی جالب است که زنان دموکرات پیشروی کنگره که اصالتاً از کشورهایی آمده‌اند که دولت‌هایشان یک فاجعه کامل هستند و بدتر آنکه اکثر آن‌ها فاسدترین و بی‌کفایت‌ترین دولت‌های جهانند (اگر اصلاً دولتی فعال داشته باشند) حالا با صدای بلند و لحنی تهاجمی به مردم آمریکا که بزرگ‌ترین و قدرتمندترین ملت روی زمین هستند، می‌گویند، دولت ما چگونه باید اداره شود.

ترامپ در ادامه نوشت: چرا به جاهای درب و داغون و پر از جرمی که از آن آمده‌اند برنمی‌گردند و به درست کردند آن‌ها کمک نمی‌کنند؟ بعد برگردند و به ما نشان دهند چطور این کار را کرده‌اند! این جاها (کشورها) بدجوری به کمک شما نیاز دارند اما نمی‌توانید به اندازه کافی سریع از کشور خارج شوید. مطمئنم نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خیلی خوشحال می‌شود که سریعاً هماهنگی‌های سفر آزاد را انجام دهد.

هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه سابق آمریکا در واکنش به این اظهارات در حساب توییتر خود نوشت: آنان اهل آمریکا هستند و فقط درباره یک چیز حق با تو است. اینکه دولت فعلی آن‌ها یک فاجعه کامل است.

به نظر می‌رسد ترامپ در این توییت‌ها به ایلهان عمر، رشیده طلیب، الکساندرا اوکازیو کورتز و آیانا پریسلی اشاره داشته است.

کلینتون اشاره کرد که طلیب، اوکازیو کورتز و پریسلی در آمریکا متولد شده‌اند.

عمر اما در موگادیشوی سومالی متولد شده و خانواده‌اش از کشور خود به آمریکا مهاجرت کرده و در اوایل دهه 1990میلادی وارد این کشور شده‌اند و شهروند آن هستند.

حمله ترامپ به این قانونگذاران تازه وارد که نخستین سال حضور در کنگره را تجربه می‌کنند، با انتقادات گسترده روبه‌رو شده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها