عضو شورای شهر تهران:

شناسنامه فنی ساختمان باید اجباری شود

عضو شورای شهر تهران گفت: باید دستگاه‌های که در حوزه ثبت اسناد دخیل هستند، داشتن شناسنامه فنی ساختمان را اجباری کنند و سپس اقدام به ثبت سند کنند.

شناسنامه فنی ساختمان باید اجباری شود
کد خبر: 321324
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۴ ۱۰:۱۸:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ زهرا نژادبهرام عضو شورای اسلامی شهر تهران در جلسه هم اندیشی شناسنامه فنی و ملکی ساختمان که در سازمان نظام مهندسی شهر تهران برگزار شد، گفت: موضوع ساختمان و محل سکونت یک موضوع جدی است و باید محل آرامش و امنیت باشد.

وی ادامه داد: متاسفانه این اهمیت از اذهان حتی متخصصین هم پاک شده و امروز به حداقل‌ها بسنده شده است و کیفیت فراموش شده است.

نژاد بهرام گفت: به دلیل کنار گذاشته شدن این موضوع با حجم کثیری از ساختمان‌هایی روبرو هستیم که کیفیت چندانی ندارد و تخلفات متعددی از سوی نخبگانی که قرار است ضامن کیفیت باشند رخ می‌دهد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: تخلفات بسیاری در برخی محاکم رخ می‌دهد و شاهد آن هستیم که فروریختن ساختمان‌ها را در سال‌های اخیر دیده اید در حالی که برخی تاییدیه ها را هم داشته است.

وی افزود: ساختمان و مسکن امروز کالای سرمایه‌ایی شده است و طبیعی است که باید از ظرفیت و کیفیت برخوردار باشد تا ادامه سرمایه بودنش حفظ شود.

نژاد بهرام گفت: قانونگذار با همین منظور بحث شناسنامه فنی را پیش کشیده است اما در دو دهه گذشته هنوز جای خود را پیدا نکرده است که یکی از دلایل آن افت و خیزهای رخ داده در مسیر اجرا بوده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: با صدور شناسنامه فنی برخی از تخلفات امکان بروزش دیگر وجود نخواهد داشت و تخلف در این حوزه کم‌تر می‌شود.

وی افزود: باید دستگاه‌های که در حوزه ثبت اسناد دخیل هستند برای ثبت اسناد داشتن شناسنامه فنی ساختمان را اجباری کنند و سپس اقدام به ثبت سند کنند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها