کد خبر: 321394
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۴ ۱۱:۵۵:۱۲
| |

هشدار موسسه مطالعاتی سعودی درباره آینده تاریک سیاست منطقه‌ای ولیعهد؛

«بن‌سلمان» باید در رویکرد خود نسبت به ایران تجدید نظر کند

رئیس موسسه مطالعاتی وابسته به دربار سعودی، در گزارشی محرمانه تصریح کرد «محمد بن‌سلمان» باید در رویکردهای خود نسبت به ایران تجدیدنظر کند.

«بن‌سلمان» باید در رویکرد خود نسبت به ایران تجدید نظر کند
کد خبر: 321394
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۴ ۱۱:۵۵:۱۲

اعتمادآنلاین| «موسسه بین‌المللی مطالعات ایران» وابسته به خاندان پادشاهی سعودی طی یک گزارش محرمانه تصریح کرد: تداوم مشی فعلی در سیاست خارجی سعودی می‌تواند این کشور را با چالش‌های جدی در حوزه منطقه‌ای و بین المللی مواجه کند.

دکتر «محمد صفر السلمی» رئیس این موسسه مطالعاتی که در پوشش سازمان غیرانتفاعی مستقل نسبت به جمع‌آوری اطلاعات درباره ایران اقدام می‌کند در این گزارش تصریح کرده است که «محمد بن سلمان» باید در رویکردهای خود نسبت به ایران تجدید نظر کند.

در این گزارش با تشریح ناکامی های سعودی در یمن، عراق و سوریه نسبت به شکل گیری احساس سرخوردگی و تحقیر در درون جامعه سعودی به دلیل صرف هزینه‌های هنگفت و ناکامی در تامین اهداف، احساس نگرانی شده و اعتبار خاندان سلمان و مشروعیت حاکمیت سعودی را در معرض لطمات جدی عنوان کرده است.

صفر السلمی در گزارش این مرکز که رتبه اول را در عربستان و رتبه نهم منطقه را در میان اندیشکده ها دارد، تاکید کرده که تداوم این شرایط می‌تواند اعتبار سعودی در کشورهای اسلامی را نیز به دلیل ضعف و شکست مستمر به شدت تضعیف کرده و ترکیه را جایگزین سعودی کند.

در بخشی از این گزارش پیشنهاد شده است که با توجه به عدم پشتیبانی کافی آمریکا از سعودی و مصلحت سنجی و احتیاط این کشور در برابر ایران در حوادثی مانند ساقط شدن پهپاد فوق پیشرفته و انفجار نفت‌کش‌ها، سعودی باید تلاش کند تا به ایران نزدیک شده و با راه‌های به ظاهر دوستانه مانع افزایش نفوذ منطقه‌ای ایران شود.

منبع: نورنیوز

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها