مراجعه 1500 زائر ایرانی حج تمتع به درمانگاه‌های هلال احمر در مدینه

مدیرعملیات پزشکی حج 98، از مراجعه قریب به 1500 زائر ایرانی به سه درمانگاه هلال احمر در شهر مدینه خبر داد.

مراجعه 1500 زائر ایرانی حج تمتع به درمانگاه‌های هلال احمر در مدینه
کد خبر: 321401
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۴ ۱۲:۰۰:۱۶

اعتمادآنلاین| ‌ محمودرضا فقیهی درباره خدمات رسانی درمانگاه‌های هلال احمر به زائران حج تمتع امسال در کشور عربستان گفت: تاکنون از مجموع 86 هزار و 500 زائر ایرانی حدود 13 هزار نفر وارد مدینه شده‌اند و سایر زائران در روزهای آینده از طریق مدینه و مکه برای انجام مناسک حج، خود را به سرزمین وحی خواهد رساند. در همین راستا نیز از آغاز ارائه خدمات تاکنون نزدیک به 1500 زائر به این درمانگاه‌ها مراجعه کرده‌اند که این روند با توجه به افزایش تعداد ورود حجاج به کشور عربستان در حال افزایش است.

وی عمده مشکلات عضلانی زائران ایرانی را کوفتگی جسمانی و سرماخوردگی اعلام کرد و گفت: بروز چنین مشکلات و بیماری‌هایی را با توجه به راه رفتن زیاد برای زیارت و خستگی ناشی از هوای داغ روزهای تابستان در سرزمین عربستان، طبیعی است و جای نگرانی برای خانواده‌های این عزیزان ندارد و در مجموع، می‌توان گفت که تاکنون زائران ایرانی مشکل جدی از نظر بیماری نداشته‌اند و روند ارائه خدمات درمانی به آنان در حال انجام است.


مدیر عملیات پزشکی حج 98 با بیان اینکه خدمات درمانی به زائران ایرانی در سه سطح انجام می‌شود،افزود: در سطح یک، در تمامی هتل‌ها، پزشکان عمومی برای خدمات رسانی به زائران مستقر هستند؛ در سطح دو، درمانگاه‌های تخصصی در مکه و مدینه به زائران خدمات درمانی ارائه می‌دهند و در سطح سوم، بیمارستان مجهز ایران در مکه و بیمارستان‌های سعودی به کمک بیماران ما خواهند آمد.


معاون حج و عمره مرکزپزشکی حج و زیارت خاطرنشان کرد: اگر زائری نیاز به خدمات درمانی ویژه نظیر جراحی، دیالیز و بستری خاص داشته باشد، بر اساس توافق با طرف سعودی، این خدمات از بیمارستان‌های این کشور دریافت خواهد شد و جای نگرانی نیست.


به گفته فقیهی، پزشکان ایرانی عرب زبان به عنوان رابط هیأت پزشکی حج ایران با بیمارستان‌های سعودی، فرایند خدمت رسانی به زائران و مرکز پزشکی حج را تسهیل می‌کنند و در درمانگاه‌های ایران در مدینه در سه هتل راما المدینه، ریاض المهاجرین و الجاد المدینه مستقر هستند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها