کد خبر: 321434
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۴ ۱۲:۴۹:۴۶
| |

سرمایه‌گذاری 7 میلیارد دلاری فورد و فولکس‌واگن در خودروهای خودران

شرکت‌های خودروسازی فورد آمریکا با فولکس واگن آلمان به منظور توسعه زیرساخت‌های لازم برای خودروهای خودران با یکدیگر همکاری کرده و در این زمینه هفت میلیارد دلار سرمایه گذاری کردند.

سرمایه‌گذاری 7 میلیارد دلاری فورد و فولکس‌واگن در خودروهای خودران
کد خبر: 321434
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۴ ۱۲:۴۹:۴۶

اعتمادآنلاین| خودروهای خودران با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و پیشرفته‌ای نظیر یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی قادر خواهند بود بدون نیاز به راننده، در خیابان و جاده‌ها تردد و سرنشینان خود را جابجا کنند.

غول‌های تکنولوژی و خودروسازی متعددی در سراسر جهان از جمله تسلاموتورز، اپل و مایکروسافت و بسیاری دیگر از خودروسازان بزرگ در جهان در طول چندسال اخیر تمرکز خود را بر روی توسعه سیستم خودروهای خودران گذاشته‌اند تا به مشتریان و علاقمندان این حوزه اجازه دهند که در سال‌های پیش رو، هر چه سریع‌تر به این فناوری دسترسی پیدا کرده و از امنیت بیشتری نیز در خودروهای خودران برخوردار شوند.

حالا اخبار و گزارش‌های منتشر شده در وب سایت زد دی نت نشان می‌دهد که دو شرکت فورد و فولکس واگن که به ترتیب سهم بزرگ و قابل توجهی در بازار ایالات متحده آمریکا و کشورهای اروپایی دارند، تصمیم گرفته‌اند که در زمینه توسعه و گسترش زیرساخت‌های مربوط به تولید انبوه خودروهای خودران همکاری کنند به گونه‌ای که توسعه پلتفرم Argo AI توسط این دو خودروساز منجر به یک سرمایه گذاری مشترک معادل هفت میلیارد دلار شده است.

به عقیده کارشناسان و تحلیلگران فعال در صنعت خودرو، این خودروسازان قادر خواهند بود بعد از این همکاری و سرمایه‌گذاری مشترک و توسعه پلت فرم‌های پیشرفته و تکامل‌یافته برای تولید خودروهای خودران، هر یک به صورت جداگانه به تولید این وسایل نقلیه اقدام کرده و محصولات خود را در اروپا و ایالات متحده آمریکا به فروش برسانند.

تاکنون شرکت‌های بسیاری نظیر اپل، جنرال موتورز، تسلاموتورز، نسخه‌هایی آزمایشی از خودروهای خودران را به مرحله تولید رسانده‌اند که البته هنوز هیچیک از آن‌ها نتوانسته‌اند از آزمایش‌ها و تست‌های نهایی خود سربلند بیرون آمده و به طور کامل مورد تأیید سازمان‌های نظارتی و حمل و نقل جاده‌ای در کشورهای موردنظر قرار بگیرند.

خودروهای خودران با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و پیشرفته‌ای نظیر یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی قادر خواهند بود، بدون نیاز به راننده، در خیابان و جاده‌ها تردد و سرنشینان خود را جابجا کنند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها