رسول قهرمانی، نماینده دادستان تهران خبر داد:

قطعی شدن حکم 15 سال حبس بهروز و فیروز ریخته‌گران

نماینده دادستان تهران گفت: حکم 15 سال حبس بهروز و برادرش فیروز ریخته‌گران در شعبه 15 دیوان تایید شد.

قطعی شدن حکم 15 سال حبس بهروز و فیروز ریخته‌گران
کد خبر: 321446
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۴ ۱۳:۲۷:۱۱

اعتمادآنلاین| قهرمانی در حاشیه دادگاه 11 متهم پتروشیمی در جمع خبرنگاران در رابطه با قطعی شدن حکم ریخته گران، توضیح داد: ریخته گران و برادرش قبلاً به اتهام اخلال در نظام اقتصادی در شعبه 15 دادگاه انقلاب به 15 سال حبس محکوم شده بودند. اما پس از اعتراض، پرونده به شعبه‌ای از دیوان ارسال شد و دیوان حکم بدوی را نقض کرد.


بعد از آن دادستان تهران و ریاست وقت قوه قضائیه اعمال ماده 477 می‌کنند و پرونده برای رسیدگی مجدد به دیوان ارجاع می‌شود که این شعبه رأی بدوی شعبه 15 را تأیید می‌کند. بنابراین حکم 15 سال حبس آقای بهروز و برادرش فیروز ریخته‌گران تأیید می‌شود.


وی افزود: هر دو به 15 سال حبس محکوم شده‌اند.


قهرمانی در ادامه در پاسخ به سوال دیگری در مورد پرونده بانک سرمایه، گفت: 400 متهم هستند که برخی آمدند و کیفرخواست آنها صادر شده و در نوبت دادگاه قرار دارند و کیفرخواست عده‌ای هم در آستانه صدور است.


قهرمانی در مورد پرونده ریخته گران در خصوص بانک سرمایه گفت: پرونده ریخته‌گران در مسیر تحقیقات بوده و تقریباً در مرحله قرار نهایی قرار دارد اما فعلاً به قرار نهایی منتهی نشده است.


وی افزود: دادستان تهران و رئیس وقت قوه قضائیه بر اساس پیشنهاد مشاوران خود اعمال ماده 477 می‌کنند و در نهایت پرونده برای یکی از شعبات دیوان عالی ارسال شد که در نهایت آن شعبه حکم 15 سال حبس برداران ریخته گران را تأیید کرد.


وی در پاسخ به این سوال که چرا این افراد بیرون از زندان بودند؟ گفت: این حکم قطعی نشده بود.

نماینده دادستان در پاسخ به این سوال که پرونده‌های قندالی و امامی به کجا رسید؟ گفت: امیدواریم این پرونده‌ها تا شهریور به کیفرخواست برسند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها