معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران:

پایان کار ساختمان‌های شهرداری افزایش بار مالی دارد

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه باید ساختمان‌های شهرداری تهران پایان کار بگیرند، گفت: البته اعضای شورای شهر می دانند که این کار هزینه و وقت زیادی نیاز دارد.

پایان کار ساختمان‌های شهرداری افزایش بار مالی دارد
کد خبر: 321457
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۴ ۱۳:۵۱:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ عبدالرضا گلپایگانی معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران در خصوص تصویب مصوبه الزام شهرداری تهران به صدور پروانه ساخت و پایان کار در پروژه‌های مشارکتی شهرداری تهران و اینکه این اقدام چه بار مالی برای شهرداری به همراه خواهد داشت گفت: آن چیزی که برای ما بار مالی به همراه دارد بحث پایان کار است زیرا برای اخذ پایان کار باید ساختمان ها را از جهت فنی و سازه‌ایی و تاسیسات و موضوع مناسب سازی و حتی مقاوم سازی آنها مورد توجه قرار دهیم.

وی افزود: این در حالی است که تعداد ساختمان‌های شهرداری تهران هم که باید پایان کار بگیرند و در حال ساخت هستند کم نبوده و این باعث افزایش بار مالی می‌شود.

گلپایگانی گفت: این در حالی است که منهای هزینه های لازم این کار یک برنامه ریزی زمان داری نیاز دارد تا اولا ساختمانهای شناسایی شده و بعد برای آنها اقدام لازم صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: البته ساختمانهایی که از این به بعد ساخته می شود شامل این طرح می شوند و همه موضوعات ایمنی و ساخت و سازی در آنها رعایت شده و امروز دیگر ساختمان بدون پروانه ساخت کارهای ساختمانی اش شروع نمی‌شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: حتما در بخش صدور پایان کار ما با هزینه های زیادی مواجه خواهیم شد اما این کار ضروری است و باید ساختمان‌های شهرداری تهران پایان کار بگیرند.

وی تصریح کرد: البته ما برخی از آیتم‌های مدنظر شورای شهر نظیر مناسب سازی ساختمان‌ها که یکی از پیش فرض های صدور پایان کار است را آغاز کرده‌ایم.

گلپایگانی در پاسخ به این سوال که آیا این مصوبه قابل اجرا است گفت: این مصوبه اجرایش یک کار ضروری است زیرا بخشی از ساختمان‌های شهرداری تهران قرار است در مواقع بحرانی به کمک شهروندان بیایند و اگر قرار باشد خودشان پایان کار نداشته و ایمنی لازم در ساخت آنها رعایت نشده باشد با عقل و منطق جور در نمی‌آید.

وی افزود: البته هم ما و هم اعضای شورای شهر می دانند که این کار هزینه و وقت زیادی نیاز دارد و نمی شود خیلی راحت به آن دست پیدا کرد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها