کد خبر: 321470
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۴ ۱۴:۱۲:۱۱
| |

تعویق مذاکرات معارضان با نظامیان درباره اعلامیه قانون اساسی سودان

یکی از رهبران اپوزیسیون سودان اعلام کرد گروه‌های مخالف نشست با شورای نظامی را نپذیرفته‌ و خواستار یک مهلت 48 ساعته برای تکمیل رایزنی‌های خود شده‌اند.

تعویق مذاکرات معارضان با نظامیان درباره اعلامیه قانون اساسی سودان
کد خبر: 321470
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۴ ۱۴:۱۲:۱۱

اعتمادآنلاین| خالد عمر، از رهبران ائتلاف مخالف گروه‌های موسوم به «آزادی و تغییر» اعلام کرد که این ائتلاف برگزاری نشست با شورای نظامی انتقالی سودان را رد کرده و خواستار یک مهلت 48 ساعته برای تکمیل رایزنی‌های خود درباره اعلامیه قانون اساسی در این کشور شده‌ است.

او افزود: اعلامیه قانون اساسی جدید و مهم است و پیشتر درباره آن مذاکره نشده است و مسائل قانون اساسی در جریان دوره انتقالی سازماندهی می‌شود.

این مقام سودانی ادامه داد: از میانجیگر آفریقایی خواستیم که نشست با شورای نظامی را به سه‌شنبه موکول کند تا ما رایزنی‌ها و گفت‌وگوهای بیشتری انجام دهیم و میانجیگر آفریقایی نیز به خواسته ما پاسخ مثبت داد.

این در حالی است که شامگاه یکشنبه نمایندگانی از شورای نظامی انتقالی سودان به مقر مذاکرات با اپوزیسیون در هتل کورنتیا در مرکز خارطوم رفتند، اما اعضای هیئت مذاکره کننده ائتلاف گروه‌های آزادی و تغییر در این جلسه حاضر نشدند.

در همین راستا، محمد حسن لبات، فرستاده اتحادیه آفریقا به سودان از خبرنگاران خواست تا محل مذاکره را ترک کنند.

مراسم امضای سند قانون اساسی سودان قرار بود که یکشنبه برگزار شود، اما به دلیل اختلافات بین شورای نظامی و گروه‌های اپوزیسیون برگزاری این مراسم به تعویق افتاد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها