معاون عمرانی استانداری تهران:

مسیر تدوین طرح‌های هادی روستاهای استان تهران تسهیل می‌شود

معاون عمرانی استانداری تهران با اشاره به همکاری دستگاه‌های ذیربط در تدوین طرح‌های هادی روستایی از تسهیل مسیر تدوین این طرح‌ها در آینده نزدیک خبر داد.

مسیر تدوین طرح‌های هادی روستاهای استان تهران تسهیل می‌شود
کد خبر: 321479
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۴ ۱۴:۲۴:۱۶

اعتمادآنلاین| ‌ محمد تقی زاده در تشریح تدوین طرح هادی روستاهای استان تهران در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه شورای برنامه‌ریزی یکی از مشکلاتی که در خصوص روستاهای سطح استان تهران مطرح شده بود موضوع تدوین طرح‌های هادی بود که با توجه به وجود برخی از مشکلات به تعویق افتاده بود.

وی افزود: بر این اساس امروز جلسه‌ای با حضور نمایندگان دستگاه‌های ذیربط در این امر برگزار شد تا مشکلات موجود بر سر راه تدوین طرح‌های هادی روستاهای استان تهران برطرف شود. از 471 روستای مشغول طرح هادی که جمعیت بالای 20 خانوار دارند 175 روستا باید طرح هادی آن‌ها بازنگری شود و از این میان نیز 85 روستا با مشکل ساخت و سازهای خارج از ضوابط ساخت مواجه بودند.

وی ادامه داد: 30 روستا نیز در حریم کیفی آب قرار دارند و 22 روستا نیز در محدوده حفاظتی محیط زیست واقع شدند. به این ترتیب این روستاها برای تهیه طرح‌های هادی خود با مشکل مواجه هستند.

معاون استاندار تهران تاکید کرد: 75 روستا نیز در حریم شهرها قرار گرفتند و به این ترتیب مشکلاتی با شهرداری‌ها بر سر تدوین طرح‌های هادی خود دارند. در جلسه امروز موانع موجود مورد بحث و بررسی قرار گرفت و به این نتیجه رسیدیم که از 20 روستا در محدوده‌های تحت حفاظت محیط زیست ابتدا نقشه‌هایی از اراضی ملی توسط بنیاد مسکن تهیه و برای محیط زیست ارسال شود و آن‌ها در خصوص تعیین کاربری‌های عمومی مشکلات را برطرف کنند و اراضی را در اختیار بگذارند تا به این ترتیب بخشی از مشکلات برای تدوین طرح‌های هادی حل و فصل شود.

وی ادامه داد: روستاهایی هم که در حریم کیفی آب قرار گرفته‌اند که مقرر شد کمیته‌ای تشکیل شود و با توجه به موقعیت روستا همه جوانب بررسی شود و با در نظر گرفتن حریم آب کمترین سختگیری در مورد رشد طبیعی روستاها مد نظر قرار گیرد.

تقی‌زاده تاکید کرد: روستاهایی که در حوزه جهاد کشاورزی نیز با موانعی روبرو بودند که مقرر شد کمیته دیگری تشکیل شود و ساخت و سازهای خارج از ضوابط مورد بررسی قرار گیرد و نهایتاً تعیین تکلیف شود تا در روند تدوین طرح هادی مشکلی ایجاد نشود. همچنین روستاهایی هم که در حریم راه‌ها قرار گرفته‌اند مشخص و مقرر شد حداقل جرایم برای آنها در نظر گرفته شود تا مانعی برای توسعه روستاها وجود نداشته باشد.

وی در پایان گفت: با تصمیمات جلسه امروز بخش قابل توجهی از مشکلات بنیاد مسکن برای تهیه طرح‌های هادی روستایی و بازنگری آنها حل و فصل شد. در موارد دیگری که همچنان مشکل باقی باشد در سطح بالاتری و با کمک به استاندار تهران موضوع حل خواهد شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها