کد خبر: 321482
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۴ ۱۴:۲۵:۳۸
| |

معتاد متجاهری در شهرستان قدس وجود ندارد

معاون استاندار تهران با تاکید بر اینکه تعداد کودکان کار و معتادان متجاهر در شهرستان‌های استان تهران نسبت به شهر تهران بسیار کم است،گفت: در شهرستان قدس معتاد متجاهر نداریم.

معتاد متجاهری در شهرستان قدس وجود ندارد
کد خبر: 321482
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۴ ۱۴:۲۵:۳۸

اعتمادآنلاین| ‌ شکرلله حسن بیگی در پایان جلسه شورای اجتماعی استان تهران در تشریح مصوبات این جلسه گفت: برای اینکه مشکلات برخی دستگاه‌ها در حوزه کودکان کار حل و فصل شود و طرح ساماندهی این کودکان با قدرت اولیه به کار خود ادامه دهد در جلسه امروز مشکل نبود پزشک برای انجام معاینات این کودکان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد دو پزشک در این مراکز مستقر شوند تا پس از معاینه کودکان برگه تأیید معاینه آن‌ها را صادر کنند همچنین اگر نیاز است که کودک به بیمارستان منتقل شود این کار انجام شود بنابراین با اورژانس نیز هماهنگی شده است تا در موارد مورد نیاز برای کودکان کار مستقر در مراکز مراجعه کند و دو یا سه بیمارستان هم مشخص خواهد شد.

معاون استاندار تهران تاکید کرد: مشکلی هم در خصوص نیروی انتظامی وجود دارد که نیروهای انتظامی در سر چهارراه‌ها همراه اکیپ‌ها حضور ندارند و مقرر شد هماهنگی‌های لازم برای این کار نیز انجام شود. تا پایان وقت اداری امروز اگر این موضوع تعیین تکلیف نشود قطعاً فردا و در جلسه شورای تأمین حل و فصل خواهد شد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه حدود 80 درصد کودکان کار از اتباع خارجی هستند،گفت: بر اساس دستورالعمل وزارت کشور کودکانی که از اتباع خارجی هستند در قالب اتباع ساماندهی خواهند شد تا به این ترتیب بتوانیم برای 20 درصد مابقی کودکان کار برنامه‌ریزی لازم را انجام دهیم.

معاون استاندار تهران افزود: مدیرکل اجتماعی استانداری تهران نیز هفته گذشته بازدیدی از دو مرکز بهاران مناطق 5 و 8 انجام داد. کمبودهایی در این مراکز مشاهده شده که شهرداری قول داده است تا آخر هفته جاری این کمبودها را جبران کند.

حسن بیگی در خصوص تعداد کودکان کار در استان تهران گفت: در حال حاضر آمار دقیقی وجود ندارد اما حدود 10 هزار کودک کار در کل کشور وجود دارد که بیشتر آنها در استان تهران یعنی حدود 4000 کودک حضور دارند که البته بیشتر آنها نیز در شهر تهران هستند.

وی تاکید کرد: تعداد کودکان کار در سایر شهرستان‌ها کمتر است. خوشبختانه در شهرستان‌های تهران از جمله قدس ما تعداد بسیار کمی کودک کار مشاهده می‌کنیم و این شهرستان هیچ معتاد متجاهری ندارد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها