کد خبر: 321488
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۴ ۱۴:۲۹:۴۸
| |

وزارت خارجه؛ پست پیشنهادی نامزد دمکرات برای راپینو

فرماندار ایالت واشنگتن و نامزد حزب دمکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، معتقد است در صورت پیروزی در انتخابات 2020، «مگان راپینو» کاپیتان تیم ملی فوتبال زنان این کشور ایده آل ترین گزینه برای پست وزارت امور خارجه کابینه وی است.

وزارت خارجه؛ پست پیشنهادی نامزد دمکرات برای راپینو
کد خبر: 321488
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۴ ۱۴:۲۹:۴۸

اعتمادآنلاین| ‌ «جِی اینسلی» یکی از نامزدهای دمکرات انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا بوده و امیدوار است با به دست آوردن آراء این حزب، با «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری کنونی آمریکا رقابت کند.

در سوی دیگر، راپینو که در باشگاه رِین اف سی واشنگتن توپ می‌زند، به واسطه جنگ لفظی با ترامپ در جریان یک ماه جام جهانی زنان در فرانسه به شهرت رسید و علاوه بر این، در پایان این تورنمنت که با دومین قهرمانی پیاپی آمریکایی‌ها همراه شد، توپ و کفش طلا را به خانه برد.

در این بین، اگرچه راپینو همچنان کارهای زیادی در زمین فوتبال دارد اما اینسلی معتقد است که وی ویژگی‌های مورد نظر برای تبدیل شدن به عضو ارشد وزارت خارجه کشورش را دارا است.

اینسلی که در جریان یک کنفرانس سالانه سخنرانی می کرد، اظهار داشت: در اولین اقدام از مگان راپینو درخواست خواهم کرد که وزیر امور خارجه کابینه من باشد؛ احتمالاً غافلگیر خواهد شد. به این حرف باور دارم چرا که فکر می‌کنم آنچه او (راپینو) گفت و تا این اندازه برای ما الهام‌بخش بود، درست نقطه مقابل سیاست‌های خارجی رئیس جمهوری است.

راپینو زمانی که پای موضوعات و معضلات اجتماعی همچون برابری درآمد و جنسیت در میان باشد، همواره منتقد آشکار سیاست های دولت آمریکا به ویژه ترامپ بوده است.

او در جریان جشن قهرمانی آمریکا در نیویورک خود را "عمیقاً یک آمریکایی" خواند و با اظهاراتی که شاید برای اینسلی ناامید کننده باشد، گفت: غیر از فوتبال هیچ جای دیگری را ترجیح نمی‌دهم حتی در کورس انتخابات ریاست جمهوری؛ زیاد مشلغه دارم و متاسفم.

منبع: ایرنا




اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها