پیشنهاد شهرداری تهران؛ واریز درآمدهای طرح ترافیک به صندوق کارآفرینی

معاون شهردار تهران از ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه برای سرمایه‌گذاری در ناوگان حمل و نقل عمومی خبر داد و گفت:‌ این مسئله از طریق انعقاد تفاهم‌نامه میان معاونت حمل و نقل شهرداری و صندوق کارآفرین امید، از محل درآمد عوارض طرح ترافیک اجرا می‌شود.

پیشنهاد شهرداری تهران؛ واریز درآمدهای طرح ترافیک به صندوق کارآفرینی
کد خبر: 321506
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۴ ۱۵:۰۱:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ محسن پورسیدآقایی، معاون شهردار تهران در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه میان معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری و صندوق کارآفرین امید اظهار داشت: توافق‌نامه امروز گام بزرگی در جهت توسعه حمل و نقل عمومی اعم از اتوبوس و مینی‌بوس به شمار می‌رود و پاک کردن شهر از آلودگی را به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه برای توسعه حمل و نقل عمومی و خرید دوچرخه و موتور برقی همیشه با کمبود منابع مواجه بوده‌ایم گفت:‌امروز 1250 میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به کسانی که در زمینه حمل و نقل عمومی سرمایه‌گذاری کنند ارائه می‌شود و با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی این میزان به دو برابر و حدود 2500 میلیارد تومان خواهد رسید.

وی افزود: در واقع از 2500 میلیارد سرمایه‌گذاری 1250 میلیارد تومان به صورت قرض‌الحسنه به سرمایه‌گذار پرداخت و 1250 میلیارد هم خود سرمایه‌گذار آورده خواهد داشت.

معاون شهردار تهران ادامه داد: همانطور که وعده داده بودیم منابع حاصل از اجرای طرح ترافیک را در جهت توسعه حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنیم و امروز این منابع در صندوق کارآفرین حاصل از همین طرح ترافیک است.

وی گفت: به تدریج که درآمدها نیز اضافه شود، در این صندوق سپرده‌گذاری خواهد شد و به سرمایه‌گذار بخش خصوصی وام می‌دهیم منابعی از دولت نیز دنبال می‌کنیم که میزانی حدود 240 میلیارد تومان دارد و در این حوزه سرمایه‌گذاری خواهد شد و 505 میلیارد تومان هم از سوی شهرداری خواهیم داشت که این دو با یکدیگر 750 میلیارد تومان می‌شود و به صندوق اضافه خواهد شد.که در قالب قرض‌الحسنه ارائه و موتور محرک توسعه حمل و نقل به شمار می‌رود.

پورسیدآقایی با اشاره به اینکه این توافق‌نامه بسیار راهگشا و کلیدی در جهت توسعه حمل و نقل عمومی است،‌گفت:‌اهدافی که در این پروژه دیده شده برای توسعه اتوبوس، مینی‌بوس، نوسازی تاکسی، خرید موتوربرقی، نصب فیلتر روی ناوگان دیزلی و ارائه وام برای دوچرخه است.

معاون شهردار تهران اعلام کرد: در سه ماهه اول امسال 24 میلیارد تومان از طرح ترافیک درآمد حاصل شده و به زودی به صندوق کارآفرین امید واریز تا فعالیت سرمایه‌گذاری آغاز شود.

وی گفت: تفاهم‌نامه امروز بزرگ‌ترین قراردادی به شمار می‌رود که تاکنون صندوق ذخیره امید داشته و این نشان می‌دهد که دولت، شهرداری و شورا عزم جدی در توسعه حمل و نقل عمومی دارند و این مسئله در اولویت آنها قرار گرفته است.

پورسیدآقایی خاطرنشان کرد: اگر این عزمی که شکل گرفته ادامه یابد حتی در شرایط سخت مالی امروز که ناشی از تحریم‌های ظالمانه دشمنان است گام‌های مؤثری می‌توانیم برداریم و حتی تا سه سال آینده شاهد دور کردن هیولای آلودگی از سر مردم تهران باشیم.

وی با اشاره به اینکه نگاه ما برای انعقاد این تفاهم‌نامه در جهت رفع آلودگی بوده است ولی آثار اقتصادی به همراه دارد گفت:‌ اگر چرخ صنعت تولید موتورهای برقی راه‌اندازی شود علاوه بر استفاده مردم از هوای پاک کارگران زیادی مشغول فعالیت می‌شوند و این موضوع مسئله‌ای به غیر از رونق تولید نیست.

در ادامه جلسه اصغر نورالله‌زاده رئیس صندوق کارآفرین امید گفت: شهرداری در این قرارداد به جنبه‌های اقتصادی توجه داشته و ما نیز جنبه‌های اقتصادی را در نظر گرفته‌ایم.

وی افزود: هدف ما رونق تولید داخلی است و با حمایت‌های غیرمستقیم تلاش کرده‌ایم که چرخ صنعت داخل به راحتی بچرخد.

منبع:فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها