علیرضا محجوب، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

مردم حق دارند از شرایط اقتصادی کشور عصبانی باشند/ شانس اصولگرایان در انتخابات مجلس یازدهم بیشتر است/ سطح زندگی مردم به شدت تنزل پیدا کرده است/ نارضایتی عمومی به عدم حضور مردم پای صندوق‌های رای منجر می‌شود

علیرضا محجوب، نماینده اصلاح‌طلب مجلس، گفت: نارضایتی عمومی به عدم حضور عمومی می‌انجامد و مردم در انتخابات حاضر نمی‌شوند و به کسی رای نمی‌دهند. اما امروز یک جریان این‌طور تبلیغ کرده که در اداره کشور حضور ندارد. بنابراین طبیعی است که طرفدارانش با امید به خروج از وضعیت کنونی حضور بیشتری در انتخابات داشته باشند.

مردم حق دارند از شرایط اقتصادی کشور عصبانی باشند/ شانس اصولگرایان در انتخابات مجلس یازدهم بیشتر است/ سطح زندگی مردم به شدت تنزل پیدا کرده است/ نارضایتی عمومی به عدم حضور مردم پای صندوق‌های رای منجر می‌شود
کد خبر: 321517
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۹ ۱۰:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| علیرضا محجوب، نماینده تهران و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین ، با بیان اینکه اظهار نظر در خصوص انتخابات مجلس یازدهم زود است، گفت: در حال حاضر فضا مشارکتی نیست و اگر فردا انتخابات برگزار شود، ما با سطح مشارکت ناچیزی روبه‌رو هستیم. اما اینکه در ماه‌های آینده چه اتفاقاتی خواهد افتاد و این اتفاقات چه تاثیری بر انتخابات می‌گذارد، سوالی است که باید منتظر پاسخ آن ماند.

او ادامه داد: همیشه فضای پیش از انتخابات با آنچه در زمان انتخابات شاهد هستیم، متفاوت است؛ یعنی اتفاقی رخ می‌دهد که معمولاً برگزاری انتخابات را متفاوت می‌کند.

عمده مشکلات مردم اقتصادی است

این نماینده مجلس درباره سطح امید مردم در شرایط کنونی، گفت: ما باید توجه کنیم که مشکل عمده مردم نه مبارزه با آمریکاست نه موضوعات سیاسی، بلکه مشکل اکثر مردم مشکلات اقتصادی و معیشتی است.

محجوب تاکید کرد: سطح زندگی مردم به شدت تنزل پیدا کرده است. پول فقرا در جیب اغنیا ریخته شده است؛ افرادی که اموالی داشتند یک‌شبه به ثروت‌های افسانه‌ای رسیدند، عده‌ای هم جیب‌هایشان بر اثر تورم خالی شده است که طبیعتاً باید خشمگین و ناراحت باشند و اگر عصبانی نباشند، جای تعجب است.

این نماینده مجلس ادامه داد: آنچه به نظر می‌رسد شرایط را بدتر کرده، درک مردم از وضعیت موجود است که درک کامل و صحیحی نیست؛ به این معنا که مردم عادی، حتی مسئولان ما، از اقتصاد و علم اقتصاد اطلاعات کمی در اختیار دارند. به همین دلیل سال گذشته که اتفاقاتی در بازار ارز رخ داد، همه ساکت بودند حتی اقتصاددان‌ها! این موضوع نشان می‌دهد ما در داخل با فقر اطلاعات اقتصادی و فقر فرهنگ اقتصادی روبه‌رو هستیم.

محجوب به راهکار افزایش حضور مردم در عرصه انتخابات اشاره کرد: یکی از راهکارهای افزایش حضور مردم در عرصه انتخابات افزایش اطلاعات اقتصادی مردم است. همچنین در این راستا مسئولان باید نشان دهند که در جهت منافع مردم حرکت می‌کنند و از سرمایه‌داری، ثروتمندان و غارتگران حمایت نمی‌کنند.

او همچنین گفت: باز هم تکرار می‌کنم حق مردم است که با توجه به شرایط کنونی کشور عصبانی باشند و ما هنوز برنامه مناسبی برای حل مشکلات مردم نداریم. اگر برنامه مناسبی برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم داشته باشیم، نوع رویکرد آنها متفاوت می‌شود.

اصولگرایان شانس بیشتری در انتخابات مجلس یازدهم دارند

محجوب درباره شانس جریان‌های سیاسی در انتخابات مجلس یازدهم گفت: سخت است که از حالا پیش‌بینی کنم ولی به نظر می‌رسد اصولگرایان شانس بیشتری در انتخابات داشته باشند. البته دلیلی برای حرفم ندارم و فقط حدس می‌زنم، حدسیات هم دلیل نمی‌خواهد.

او با اشاره به نارضایتی‌های موجود در جامعه تاکید کرد: نارضایتی عمومی به عدم حضور عمومی می‌انجامد و مردم در انتخابات حاضر نمی‌شوند و به کسی رای نمی‌دهند. اما امروز یک جریان این‌طور تبلیغ کرده که در اداره کشور حضور ندارد. بنابراین طبیعی است که طرفدارانش با امید به خروج از وضعیت کنونی حضور بیشتری در انتخابات داشته باشند.

او به رابطه دولت و مجلس در صورت پیروزی اصولگرایان در انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: در صورت پیروزی اصولگرایان در انتخابات مجلس یازدهم، رابطه صمیمانه‌ای میان مجلس و دولت وجود نخواهد داشت.

او در پایان درباره کاندیدا شدن در انتخابات مجلس یازدهم عنوان کرد: هنوز تصمیمی برای حضور در انتخابات مجلس پیش رو نگرفته‌ام چون هنوز تکلیف قانون انتخابات مشخص نیست که بدانم اصلاً می‌توانم کاندیدا شوم یا خیر.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها