کد خبر: 321550
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۳ ۱۲:۰۰:۰۰
| |

کارشناس حقوقی «اعتمادآنلاین» پاسخ می‌دهد:

آیا امکان پس دادن کالا پس از خرید اینترنتی آن وجود دارد؟

کالایی از دیجی‌کالا خریداری کردم که ایراد و اشکال فنی دارد. آیا از لحاظ قانونی می‌توانم آن را پس بدهم؟

آیا امکان پس دادن کالا پس از خرید اینترنتی آن وجود دارد؟
کد خبر: 321550
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۳ ۱۲:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| میراندا مهدوی- پرسش مخاطبان اعتمادآنلاین: کالایی از دیجی‌کالا خریداری کردم که ایراد و اشکال فنی دارد. آیا از لحاظ قانونی می‌توانم آن را پس بدهم؟

کارشناس حقوقی اعتمادآنلاین : اگر به صورت اینترنتی کالایی خریداری کردید، به موجب مواد 37 و 38 قانون تجارت الکترونیکی تا هفت روز فرصت دارید آن را مسترد کنید و فروشنده موظف است وجه دریافتی را به طور کامل به شما بازگرداند.

برای این منظور بهتر است کارتن و جعبه اصلی محصول تا پایان هفت روز مهلت استفاده، نگهداری شده و از دور ریختن آن جداً خودداری کنید. استفاده از این امتیاز تنها در صورتی امکان‌پذیر است که کالا در کارتن یا جعبه اصلی خود بازگردانده شود.

گفتنی است که اشکال‏‏‌های فنی و ظاهری‌ بر اثر استفاده نادرست کاربر از کالا، شامل حمایت قانونی نمی‏‏‌شود.

***

پایگاه خبری اعتمادآنلاین در راستای انجام رسالت آگاهی‌بخشی به جامعه و ارتقای سطح دانش شهروندان نسبت به امور شهری و مسئولیت‌های قانونی موثر بر آن، همچنین ارائه خدمات مشاوره‌ حقوقی رایگان با همکاری وکلای برتر دادگستری، قضات باتجربه و اساتید برجسته حقوقی، به پرسش‌ها و سوالات مخاطبان و شهروندان گرامی در این حوزه پاسخ می‌دهد.

شما می‌توانید مشکلات حقوقی خود را از طریق آی‌دی @Modiretemad در تلگرام با ما در میان بگذارید. مشاوران حقوقی ما در اعتمادآنلاین پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها