کد خبر: 321599
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۵ ۰۹:۲۰:۵۷
| |

نظافتچی زن دستگیر شد

سرکلانتر سوم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری زنی که تحت پوشش نظافتچی اقدام به سرقت از منازل شهروندان کرده بود، خبر داد.

نظافتچی زن دستگیر شد
کد خبر: 321599
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۵ ۰۹:۲۰:۵۷

اعتمادآنلاین| ‌ سرهنگ علی آقا کارخانه در حاشیه دستگیری این سارق که در محل کلانتری یوسف آباد برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران گفت: از حدود دو ماه پیش و به دنبال دریافت شکایت‌های مشابه هم در خصوص سرقت‌های یک نظافتچی زن از چندین خانه در محله یوسف آباد، رسیدگی به موضوع در دستورکار ماموران کلانتری یوسف‌آباد قرار گرفت.


وی با بیان اینکه در تحقیقات اولیه تمامی پرونده‌ها مشخص شد که شکات مراقبت های لازم را برای انتخاب نظافتچی نداشته و عمدتا او را از آگهی‌های اینترنتی دعوت به کار کرده‌اند، گفت: تیم عملیات کلانتری در تحقیقات خود تعداد 17 آدرس متفاوت از متهم پرونده به دست آورد که در بررسی های بیشتر مشخص شد تمامی این آدرس‌ها تغییر کرده است.

کارخانه با اشاره به تداوم سرقت‌های متهم گفت: تحقیقات برای دستگیری این فرد که مشخص بود یک سارق حرفه‌ای است همچنان ادامه داشت تا اینکه در یکی از این سرقت ها که فیلم آن نیز موجود است مشخص شد سارق بعد از ورود به خانه، با توجه به شناختی که به خانه مالباخته داشته، یک راست به سراغ اتاق خواب رفته و طلاها و پول های مالباختگان را برداشته و متواری شده است.

سرکلانتر سوم پلیس پیشگیری تهران بزرگ با بیان اینکه ماموران شرکت‌هایی که این فرد از آن طریق به درج آگهی در سایت‌های اینترنتی اقدام کرده بود، مورد شناسایی قرار دادند، گفت: مسئولان این شرکت‌ها نیز مدعی بودند، متهم بعد از انجام چند کار با این شرکت ها دیگر به تماس هایشان پاسخ نداده و بعد از مدتی نیز گوشی‌اش را خاموش کرده است.

وی ادامه داد: تحقیقات ماموران برای دستگیری این زن ادامه داشت تا در آخرین سرقت، صاحب شرکت خدماتی به کلانتری مراجعه و اعلام کرد که ساعاتی پیش متهم را به یک سالن برای نظافت برده اما این فرد موبایل صاحب شرکت را سرقت کرده و متواری شده است.


کارخانه با بیان اینکه در آخرین مرحله از تحقیقات، بالاخره آدرس اصلی متهم به دست آمد، اظهارکرد: ماموران عملیات کلانتری وارد عمل شده و پس از هماهنگی با مقام قضایی متهم را در خانه‌اش دستگیر کرده و به کلانتری منتقل کردند.


وی با بیان ایینکه متهم متاهل و دارای فرزند است، گفت: این زن که با توجه به مدارک موجود در پرونده چاره‌ای جز اعتراف نداشت به ماموران گفت که بیش از سه ماه بود که از زندان آزاد شده و با توجه به اینکه در زندان برای آزاد شدن مجبور به قرض گرفتن از مردم شده بود و باید همه آن پول‌ها را پس می داده دوباره دست به سرقت زده و تصمیم گرفته 30 میلیون تومان سرقت کرده و قرضش را پس بدهد.

وی درباره شیوه کار متهم نیز گفت: متهم هنگام کار در منازل از غفلت صاحبان خانه و نبودشان سوء استفاده کرده و اقدام به شناسایی محل نگهداری طلا و جواهرات کرده و یا در همان هنگام یا با کسب اطلاعات بیشتر از ساعات نبود صاحب خانه در فرصت مناسب مجدداً به خانه برگشته و اقدام به سرقت کرده است.

سرکلانتر سوم پلیس پیشگیری از تشکیل پرونده برای این فرد خبر داد و گفت: متهم برای ادامه روند رسیدگی به جرم و کشف دیگر جرائم روانه پلیس آگاهی شد.

وی به شهروندان هشدار داد که از شرکت‌های معتبر درخواست نیروی خدماتی کرده و در صورت امکان در تمام مراحل انجام نظافت یکی از اعضای خانه برای نظارت بر کار نظافتچی حضور داشته باشد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها