کد خبر: 321600
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۵ ۰۹:۲۴:۰۰
| |

معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش خبر داد:

راهیابی بیش از دو میلیون اثر به نوزدهمین جشنواره پرسش مهر

معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش از راهیابی بیش از دو میلیون اثر به جشنواره پرسش مهر خبر داد.

راهیابی بیش از دو میلیون اثر به نوزدهمین جشنواره پرسش مهر
کد خبر: 321600
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۵ ۰۹:۲۴:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ « تجلیل از برگزیدگان منتخب کشوری پرسش مهر 19» با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول ریاست جمهوری، سید جواد حسینی سرپرست آموزش و پرورش و برخی از معاونان آموزش و پرورش صبح امروز در سالن اجلاس سران برگزار شد.

علیرضا کاظمی، معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش در ابتدای این مراسم بیان کرد: پرسش مهر به عنوان بهترین بستر فرهنگی و نهادینه کردن اخلاق انسانی و مهارت‌های ارتباطی حائز اهمیت است. خوشحالیم که نسل امروز از اهمیت فرهنگی پرسش مهر آگاهی دارد و امروز این رویداد بزرگ فرهنگی به ایستگاه نوزدهم رسیده است.

وی ادامه داد: این رویداد فرهنگی از چند جهت از دیگر رویدادها از اهمیت بیشتری برخوردار است؛ اولا حضور رییس جمهوری در مدرسه در روز اول مهر و جلب توجه جامعه به این فضا، موجب می‌شود این طرح که اساسی‌ترین طرح فرهنگی سیاسی و اقتصادی جامعه است تبدیل به یک گفتمان جامع گردد‌. علاوه بر اینها خلق آثار فرهنگی و هنری برای افزایش اعتماد به نفس دانش آموزان، افزایش و رشد هنر آنها، حضور آنها در جامعه از دیگر موارد مهم پرسش مهر است.

کاظمی افزود: ریاست محترم جمهور در اول مهر از دانش آموزان پرسیدند که در سال گذشته چه چیزهایی در زمینه مهارت آموختید و چه کسی در این خصوص به شما بیشتر کمک کرده است؟ دانش آموزان باید به این پرسش فکر کنند و پاسخ دهند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش در خصوص آثار نوزدهمین جشنواره پرسش مهر گفت: دستاوردهای این جشنواره در چهار سطح ابتدایی هفت رشته، متوسطه اول 16 رشته، متوسطه دوم 16 رشته، و معلمان 15 رشته در مدارس داخل و خارج از کشور آثار خود را ارسال کردند. دو میلیون و 221 هزار و 739 اثر به این جشنواره واصل شد که در بخش فرهنگی 380 اثر و در بخش هنری یک میلیون و 841 اثر از دانش آموزان و معلمان ارسال شده است.

او در پایان اظهار داشت: در نهایت 251 اثر به مرحله نهایی راه یافتند که امروز از آنها تقدیر به عمل خواهد آمد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها