سیاوش اکبرپور:

مدیران استقلال با یک استعفای دسته‌جمعی همه را خوشحال کنند

سرمربی جدید شهرداری بم در خصوص اتفاقات استقلال واکنش نشان داد.

مدیران استقلال با یک استعفای دسته‌جمعی همه را خوشحال کنند
کد خبر: 321642
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۵ ۱۰:۰۶:۰۹

اعتمادآنلاین| ‌ سیاوش اکبرپور یکی از بازیکنان تاثیرگذار آبی‌ها در چند سال گذشته بود که این روزها به عنوان سرمربی شهرداری بم مشغول به فعالیت است. او معتقد است استراماچونی باید یک مربی ایرانی را در کنار خود قرار می‌داد.با وی در خصوص شرایط آبی‌ها، جدایی بازیکنان تاثیرگذار، حضور مجیدی در تیم امید و همچنین حضور یک غیرفوتبالی در مدیریت باشگاه استقلال به صحبت پرداختیم.

استراماچونی به عنوان یک مربی جدید به استقلال آمد. فکر می‌کنید او بتواند در این تیم موفق باشد؟

عملکرد او را باید کوران مسابقات دید. وقتی 13 بازیکن تاثیرگذار یک تیم جدا می‌شوند قطعا کار سخت‌تر می‌شود. به هر حال او مربی است که در تیم‌های مطرحی کار کرده است و باید قبول کنیم از شفر خیلی بهتر است.

اما خیلی‌ها می‌گویند بازیکنان قدیمی و تاثیرگذار از تیم جدا شده‌اند و این خودش مشکل‌ساز است.

قطعا که مشکل‌ساز خواهد شد. زمانی که ما بازی می‌کردیم یکی از علل موفقیت‌های ما این بود که نمی‌دانستیم بازوبند را به چه کسی بدهیم تا در زمین ببندد. باید قبول کنیم که بازیکنان بزرگ در زمین تاثیرگذار هستند و این نبود بازیکن بزرگ نوعی معضل است. در دنیای فوتبال حرفه‌ای، بعد از سرمربی، کاپیتان در زمین همه‌کاره است.

نظرت در خصوص جدایی رحمتی و منتظری از استقلال چیست؟

من هشت سال در استقلال بازی کردم. پیش از آن هم از نزدیک با فضای این تیم آشنا بودم. به اعتقاد من یک بازیکن باید زمانی که در فوتبال حضور دارد حرفش را بزند نه اینکه بعد از جدا شدن شروع به صحبت کردن کند. باید حرمت نام استقلال حفظ شود. این ضعف مدیران استقلال است که نتوانستندخیلی چیزها را درست کنند. اما این را هم بگویم که باید بازیکن بزرگ را در تیم نگه داشت. خودم من را هم خیلی راحت کنار گذاشتند. چندی پیش یکی از مسئولین سابق استقلال صحبت‌هایی را انجام داده بود که به نظر من در خصوص مدیریتش خیلی از حرفهایش واقعیت داشت.

بازیکنان جدیدی را که تیم به خدمت گرفته است چطور می‌بینید؟

روی دو بازیکن شناخت دارم؛ دشتی و بلبلی، بازیکنان بدی نیستند اما اینجا استقلال است و خیلی از ستاره‌ها آمده‌اند و در اینجا نتوانستند شرایط خوبی داشته باشند و جدا شدند.

امسال خیلی از مربیان لیگ ما تغییر یافته‌اند و نسبت به سال گذشته فقط سه تیم سرمربیان‌شان تغییری نکردند.

یکسری از مربیان دیگر باید بروند منزل و استراحت کنند چون برای انتقال تاکتیک و روشهای فوتبال چیزی برای عرضه ندارند. 15 سال است مربیگری می‌کنم 15 تیم هم عوض کرده‌ام. باید بروند و جوانها روی کار بیایند.

نظرت در خصوص حضور مجیدی در تیم امید چیست؟ خیلی‌ها می‌گویند او در تیم امید موفق نمی‌شود؟

اگر بخواهی به این چیزها فکر کنی، در فوتبال کار نکنی بهتر است. مگر گواردیولا مربیگری را از کجا شروع کرد؟ در آکادمی بارسلونا بود پیشرفت کرد و الان یکی از بهترین مربیان جهان است. این مسائل در کشورهای جهان سومی مثل ما گفته می‌شود. فرهاد 20 سال است که در فوتبال است 20 مربی دیده است که هر کدام یک چیزی هم یاد گرفته باشد برایش بس است.

نظرت در خصوص حضور ویلموتس در تیم ملی چیست؟

دو بازی آخر تیم ملی را دیدم. برخلاف کی‌روش سبک بازی تیم ملی عوض شده است. البته آن نوع فوتبال بازی کردن هم خودش یک نوع هنر بود و فقط از تیم کی‌روش بر می‌آمد. مهمترین مسئله در حال حاضر این است که وحید هاشمیان در کنار ویلموتس است و این خودش یک نوع حسن است. بر خلاف استراماچونی که پنج مربی خارجی آورده و نمی‌گذارد یک ایرانی کنارش کار کند آخر سر هم می‌رود و از تیم شکایت می‌کند.

نظرت در خصوص جدایی قربانی از کادر فنی استقلال چیست؟

پیروز بهترین کار را کرد. من هم جای او بودم می‌رفتم. حرمت کاپیتان استقلال را نگه نداشتند. من یک چیزی را باید بگویم و آن هم این است که مدیران استقلال 20 میلیارد هزینه کردند و مربی خارجی آوردند خب همین پول را صرف نگه داشتن بازیکنانشان می‌کردند و یک مربی ایرانی را هم بالای سر این تیم می‌گذاشتند و نتیجه هم می‌گرفتند. به مدیران استقلال توصیه می‌کنم با یک استعفای دسته‌جمعی همه را خوشحال کنند. خطیر را به عنوان معاون ورزشی آورده‌اند و فقط در حال دعوا کردن است. معلوم نیست با چه رزومه‌ای به استقلال آمده! شاید هم از هفت سالگی عکس با شورت ورزشی را دارد و ما خبر نداریم.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها