سخنگوی شورای شهر تهران:

مخاطب نامه قاضی سراج، شورای شهر نبود

علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه مخاطب نامه قاضی سراج شورای شهری‌ها نبوده‌اند، گفت: محسن هاشمی از طریق دولت پیگیر این موضوع است.

مخاطب نامه قاضی سراج، شورای شهر نبود
کد خبر: 321727
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۵ ۱۲:۲۴:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ علی اعطا در نشست خبری در ارتباط با انتخابات شورایاری‌ها اظهار داشت: 1253 نفر در منطقه 4 تهران برای انتخاب ثبت‌نام کردند که بیشترین آمار را در مناطق 22 گانه به خود اختصاص دادند.

وی افزود: از این تعداد در منطقه 4، 900 نفر آقا و 353 نفر خانم هستند. پس از آن منطقه 5 و سپس منطقه یک بیشترین آمار ثبت‌نام کنندگان را به خود اختصاص داده‌اند.

سخنگوی شورای شهر تهران ادامه داد: کمترین داوطلبان انتخابات شورایاری‌ها مربوط به منطقه 9 بوده است و 67 درصد ثبت‌نام کننده‌ها به طور کلی در همه مناطق سن کمتر از 45 سال و 2 درصد سن 65 تا 75 سال داشتند.

بیشترین تحصیلات داوطلبین انتخابات شورایاری‌ها

اعطا خاطرنشان کرد: همچنین به طور کلی 75 درصد کل ثبت‌نام کنندگان مرد و 25 درصد زن بوده‌اند. همچنین بیشترین رشته تحصیلی داوطلبان حقوق، عمران و حسابداری بوده است.

وی گفت: آمار قطعی داوطلبانی که صلاحیت آنها تایید شده 6 عصر امروز اعلام خواهد شد و پس از آن دو روز فرصت برای اعتراض وجود دارد.

مخاطب نامه قاضی سراج شورای شهر نیست

وی افزود: رئیس‌شورای شهر تهران گفت‌‌وگوهایی با قاضی سراج داشته و ایشان در دولت هم پیگیر موضوع هستند.

وی درمورد نامه قاضی سراج به سران سه قوه در ارتباط با انتخاب شورایاری‌ها گفت: مخاطب نامه شورای شهر نبوده بلکه سران سه قوه‌اند که براساس اختیارات خود به صورتی برنامه‌ریزی کنند که انتخابات قانونی شود و یا اگر نیست شرایط آن فراهم شود.

اعطا درمورد یکطرفه شدن خیابان ویلا اظهار داشت: من دیروز این خبر را مشاهده کردم و با شهردار منطقه صحبت‌هایی انجام گرفت که ایشان گفتند کار به صورت دو هفته‌ای آزمایشی است.

وی افزود: قرار شده که جلسه‌ای در شورای شهر شهردار منطقه شرکت کند و مطالعات انجام گرفته را توضیح دهند.

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: ولی به طور کلی بنده اظهارنظر روشنی در این زمینه ندارم چرا که اطلاعات دقیقی از جزئیات این برنامه در کمیسیون حمل و نقل شورا نداشته‌ام ولی بررسی‌های لازم صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد‌: آنچه مشخص است ا ین بوده که اگر این برنامه بخواهد ادامه یابد به صورت اجتماعی بررسی‌های لازم برای آن انجام گیرد.

اعطا درمورد راسته کتاب در خیابان انقلاب اظهار داشت: ساماندهی و توسعه و رونق کسب و کار در حوزه کتاب در پایتخت از برنامه‌های پنج‌ساله سوم است و محدوده‌های لازم در این زمینه پیش‌بینی شده که یکی از راسته‌ها از خیابان انقلاب تا چهارراه ولیعصر است و معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری مسئولیت اجرایی آن را بر عهده دارد.

وی افزود: طرح مطالعاتی راسته کتاب در خیابان انقلاب به اتمام رسیده و با ذی‌نفعان در جلسه رسمی در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا موضوعات مطرح شده است همچنین مطالعات کارشناسی درمورد نتایج طرح در حال انجام است.

برنامه‌های شورای شهر جهت ساماندهی راسته‌ کتاب

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: در حال حاضر شهرداری باید مناقصه‌ای برگزار کند؛ پیمانکار را انتخاب و بخش کالبدی طرح اجرا شود.

سامانه 137 و 1888 زیر ذره‌بین شورا

اعطا در ادامه درمورد سامانه 1888 و 137 گفت: حبیب‌زاده مسئول حوزه نظارتی شورا از حیث چگونگی پیگیری‌های لازم را انجام داده و در کمیته شفافیت نیز خانم آروین سیستمی پیگیر هستند.

وی گفت: در حال حاضر آ‌ماری از این نارضایتی از این سامانه‌ها ندارم می‌توانم بررسی‌هایی انجام دهم و در جلسه آینده آن را به بحث گذاریم. البته خودم بارها برای کار شخصی با 137 تماس گرفتم و مشکلی نداشتم.

ادامه نیافتن ساخت و ساز در باغات تاکید شورای پنجم بود

سخنگوی شورای شهر تهران درمورد پرونده 62 باغ گفت: شورای پنجم با این نگاه آمد که ساخت و ساز در باغات ادامه نیابد لذا درنهایت مصوبه برج باغ لغو و مصوبه جایگزین آن خانه باغ را داشتیم.

وی افزود: پیشنهاد به شورای عالی شهرسازی و معماری رفت و در ماه قبل تصویب شد و اینکه اطلاع‌رسانی نشده ابلاغ نشده آن توسط شورای عالی است.

وی تصریح کرد: 62 باغ موضوعی بود که علی رغم خواست شورا انجام گرفته بالاخره باید راهکاری پیدا می‌کردیم چرا که این 62 باغ فقط مربوط به 62 نفر نبوده است برخی از این باغات مربوط به تعاونی‌هایی بوده که تعداد زیادی عضو دارد و خود باغ نیز در مراحل مختلفی همچون گودبرداری و ... بوده است.

اعطا با تاکید بر اینکه مسائل حقوقی و مالی این باغات پیچیده است گفت: این مسائل سبب حجم وسیع نارضایتی شده و تصمیم شورا برخلاف تمایلش بود. لذا تصمیم به هیات تلفیق رفت که با مخالفت همراه شد و اکنون از اداره شورا خارج است.

ماجرای توقف نامگذاری 5 خیابان

سخنگوی شورای شهر تهران درمورد توقف 5 نامگذاری جدید در خیابان‌های تهران گفت: این 5 مورد در دو صورتجلسه مطرح شد تا ابهامات آن بررسی شود. فرمانداری اشکالاتی گرفت بنابراین موضوع متوقف شد.

آبیاری بوستان‌ها از 6 صبح تا 8 شب ممنوع

اعطا درمورد آبیاری بوستان‌ها و پارک‌های تهران گفت: در تیر و مرداد قرار شده که آبیاری بوستان‌ها تنها از 6 عصر تا 8 صبح انجام گیرد و خلاف این تخلف است که شهرداری دستور برخورد داده و نباید این اقدام صورت گیرد.

رئیس شورای شهران تهران حساب توئیتری ندارد

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر توئیت روز گذشته رئیس شورای شهر تهران درمورد بدهی مترو تهران از وزارت نفت گفت: آقای هاشمی حساب توئیتری ندارد ولی در گذشته قرار بوده که با بهینه سازی مصرف سوخت برای هر سفر مردم با مترو 25 سنت یارانه بدهد که بعد این میزان به 10 سنت کاهش یافت ولی تاکنون همان هم عملیاتی نشده رئیس شورای شهر چندین بار این موضوع را پیگیری کرده ولی نتیجه‌ای نداشته است.

مجوز ساخت استخر و سونا محدود نیست

اعطا درمورد ساخت استخر و سونا در برخی از ساختمان‌های پایتخت گفت: اشکالی که در وضعیت صدور مجوزها وجود دارد اینکه چندان بر روی این مساله کنترلی نداریم. مالک براساس شرایط بازار فعالیت‌هایی انجام می‌دهد و پروانه می‌گیرد و از آنجایی که براساس طرح تفصیلی مالک اجازه چنین کاری را دارد شهرداری نمی‌تواند نه بگوید.

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: البته این که منطقه‌ای سرانه‌های استخر یا سونای آن تامین نشده باشد بحث دیگری است و شهرداری باید کمک کند که سرانه‌ها به میزان مورد نیاز برسد.

گلایه از ساخت و ساز با آب شرب

وی در پاسخ به سوالی درمورد چرایی ساخت و ساز در تهران با آب شرب در تهران گفت: شهرداری هنوز به لحاظ تاسیسات شهری به وضعیتی نرسیده که راهکاری داشته باشد و با توجه به مشکل کمبود آب مدیریت شهری و مسئولان مربوطه باید چاره‌جویی کنند.

پیگیر موضوع هواکش‌های مترو هستیم

وی درمورد هواکش‌های مترو گفت: در این زمینه پیگیر بوده و تذکر می‌دهیم بحث‌هایی در این زمینه با مسئولان مربوطه داشته‌ایم و امیدواریم اقدامات لازم انجام گیرد.

اعطا درمورد اینکه گفته می‌شود تهران همچون گذشته تمیز نیست، گفت: گزارشی نداشته‌ایم که وضعیت نامناسب در این زمینه را نشان دهد.

تلاش برای برگزاری انتخابات به شکل قانونی

سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه دور پنجم انتخابات چهارم مرداد انجام می‌شود و همه اقدامات لازم در این زمینه صورت گرفته گفت: تبلیغات در حال انجام است و هیات‌های اجرایی و نظارت تشکیل شده‌‌اند. شورا و شهرداری طبق رویه مشغول انجام اقدامات هستند.

وی اضافه کرد: مسئولان در تلاش هستند که تصمیمی بگیرند که مسائل حقوقی و قانونی در این زمینه حل شود. هرچند شورای عالی استان‌های یک لایحه‌ای تهیه کرده که به دولت ارسال شده است و موضوع بنا بوده که بررسی‌های بیشتر برای آن انجام گیرد تا این مسیری که در حال طی کردن هستیم شکل قانونی پیدا کند.

گزارش جرائم وصولی ماده 100 در سه ماهه امسال

اعطا درمورد گزارش جرائم وصولی در ماده 100 گفت: مجموعه رقمی که شهرداری دریافت کرده حدود 301 میلیارد تومان است و 299 میلیارد آن مربوط به پروژه ایران مال در منطقه 22 بوده که حدود 99 درصد مبالغ دریافت شده از محل جرائم را تشکیل می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: پس از ایران مال در منطقه 22 منطقه یک،‌منطقه 5 و منطقه 6 و 7 بیشترین جرائم وصولی مربوط به آنها بوده است.

سخنگوی شورای شهر تهران درمورد ساخت بنای بلند مرتبه در حریم دریاچه شهدای خلیج فارس گفت: نیمه دوم سال 93 بلندمرتبه‌سازی در تهران ممنوع شد و پروانه این ساخت مربوط به سال 95 است بنابراین شهرداری در این سال کاری که ممنوع بوده انجام داده است و باید اقدامات لازم در این راستا صورت گیرد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها